MS Windows
briani 27239
Ikke længere adgang til mappe
Fra : Casper Bang

Dato : 20-09-04 18:30

Hej,

En ven har et problem med sin computer.
Han har partitioneren harddisken op i adskillige drev.

For en uges tid siden gik hans windows xp pro ned... jeg *tror* at
filtabellen døde; han siger at den påstod at disken ikke var formateret.
Han smed så xp home ind på den igen, og det virker som sådan også fint.
Problemet er at han på den gamle installation havde lavet en privat mappe på
et af de andre drev. Dette har han ikke længere adgang til; han kan se at
det er der, men kan ikke komme ind i mappen.

Jeg ved ikke selv helt hvad han mener med en privat mappe, men vil tro at
den er password protected igennem xp...

Kender i til en metode eller et program som kan låse mappen op?
Han har en del vigtige dokumenter dér, som han gerne skal have fat i... jeg
har forklaret ham vigtigheden af backups ;)

Jeg håber i kan hjælpe mig, hjælpe ham.
Casper

Fra : Kim

Dato : 20-09-04 20:00

> [...]
jeg
> har forklaret ham vigtigheden af backups

Jeg havde et problem der lignede dit lidt.
Det kan godt være det lyder dumt, men prøv at dele mappen, så kan det være
du for adgang til den, det hjalp i mit tilfælde.

Hilsen Kim.

---

Fra : jamen

Dato : 20-09-04 20:35

Casper Bang wrote:

> Problemet er at han på den gamle installation havde lavet en privat mappe på
> et af de andre drev. Dette har han ikke længere adgang til; han kan se at
> det er der, men kan ikke komme ind i mappen.

Der skal blot tages ejerskab over mappen..

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;308421&sd=tech

Fra : Casper Bang

Dato : 21-09-04 08:19

> Der skal blot tages ejerskab over mappen..
>
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;308421&sd=tech

Det lyder som løsningen på problemet.
Jeg har videresendt linket, og vil skrive tilbage her, når jeg ved om det
har virket.

Til Kim (løsningen oven over):
Hvis løsningen fra MS ikke virker, vil jeg foreslå det.

Tak for hjælpen!
Casper

Fra : Casper Bang

Dato : 21-09-04 18:51

> Det lyder som løsningen på problemet.
> Jeg har videresendt linket, og vil skrive tilbage her, når jeg ved om det
> har virket.

Det løste problemet :)

Mange tak for hjælpen!