MS Windows
briani 27239
SP2 og firewall
Fra : Henning Lund

Dato : 20-09-04 16:45

Jeg fatter ikke firewalen i sp2, den vil acceptere tilgang til alle
programmer som jeg giver den lov til, så nær som BulletProof ftp som jeg
bruger til at downloade og uploade med. Hvis firewalen er aktiveret, kan
jeg ikke tilgå nogle ftp servere. Er der nogen der har samme problem?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : emj

Dato : 20-09-04 20:53

On Mon, 20 Sep 2004 17:44:32 +0200, "Henning Lund"
<falsk_adresse@noget.invalid> wrote:

>Hvis firewalen er aktiveret, kan
>jeg ikke tilgå nogle ftp servere. Er der nogen der har samme problem?

Det er et kendt problem, som du kan læse om på
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=842242&product=windowsxpsp2
Hilsen emj

Fra : Henning Lund

Dato : 20-09-04 21:17

emj skrev:

> Det er et kendt problem, som du kan læse om på
> http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=842242&product=windowsxpsp2
> Hilsen emj

Hmmm jeg havde både tilladt Bullet samt åbnet porten, den vil stadig
ikke

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-09-04 21:12

Henning Lund skrev:

> Hvis firewalen er aktiveret, kan jeg ikke tilgå nogle ftp
> servere. Er der nogen der har samme problem?

Jeg bruger normalt ikke den indbyggede firewall, men har lige
prøvet at koble den til for en kort bemærkning og det virker fint.

Da jeg startede BulletProof blev jeg spurgt, om firewallen skulle
blive ved med at blokere for trafik til den, men det svarede jeg
selvfølgelig nej til (Unblock / Fjern blokering) og derefter kunne
den sagtens kontaktes udefra.

Til at hente via FTP fra andre (FTP-klient, hedder det vel), bruger
jeg WS_FTP Pro og den har jeg heller ingen problemer med at bruge.
Firewallen blokerer ikke for den, for den kigger ikke på udgående
forbindelser, hvilket jo er det eneste en FTP-klient gør.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-09-04 21:19

Thomas G. Madsen skrev:

[WS_FTP Pro]
> Firewallen blokerer ikke for den, for den kigger ikke på
> udgående forbindelser, hvilket jo er det eneste en FTP-klient
> gør.

Hov, det var ikke helt rigtigt. Programmet var bare på hvidlisten
fra dengang jeg installerede SP2 og WS_FTP, hvor firewallen var
tændt i et stykke tid.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henning Lund

Dato : 21-09-04 04:52

Thomas G. Madsen skrev:

> [...]
> blive ved med at blokere for trafik til den, men det svarede jeg
> selvfølgelig nej til (Unblock / Fjern blokering) og derefter kunne

Er det ikke G6 serveren du snakker om? Bullet Proofén jeg slås med er
klienten, den til at hente med, så snart jeg slår XP firewalen til, så
dør forbindelsen til den hvad enten jeg downer eller upper.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-09-04 11:49

Henning Lund skrev:

> Er det ikke G6 serveren du snakker om?

Jo, altså serveren.

> Bullet Proofén jeg slås med er klienten, den til at hente med,

Og det er så der jeg bruger WS_FTP Pro i stedet.

> så snart jeg slår XP firewalen til, så dør forbindelsen til
> den hvad enten jeg downer eller upper.

Er den på firewallens hvidliste? Altså, hvis du går ind under
egenskaber for din Internetforbindelse og vælger Avanceret >
Indstillinger (for Windows Firewall) > Undtagelser, eller hvad
de nu end har valgt at kalde det på dansk.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henning Lund

Dato : 21-09-04 15:08

Thomas G. Madsen skrev:

> [...]
> Indstillinger (for Windows Firewall) > Undtagelser, eller hvad
> de nu end har valgt at kalde det på dansk.

Ja da og der er også prøvet at åbne port 21 men den vil stadig ikke.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-09-04 15:44

Henning Lund skrev:

> Ja da og der er også prøvet at åbne port 21 men den vil stadig
> ikke.

Hmm, sært. Og du har heller ikke andre firewalls installeret?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henning Lund

Dato : 21-09-04 16:23

Thomas G. Madsen skrev:

> Hmm, sært. Og du har heller ikke andre firewalls installeret?

Nej jeg smed sygate ud da jeg troede XP´s nye ville arte sig, men nu er
det XP´s der ryger på porten.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 21-09-04 17:26

Tue, 21 Sep 2004 17:22:46 +0200, skrev Henning Lund:

> Nej jeg smed sygate ud da jeg troede XP´s nye ville arte sig, men nu er
> det XP´s der ryger på porten.

Hvorfor mon jeg sidder og bliver gladere og gladere ved min gamle model 98?
--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre

Fra : Henning Lund

Dato : 21-09-04 17:40

Kaj Svenningsen skrev:
> Hvorfor mon jeg sidder og bliver gladere og gladere ved min gamle
> model 98?

Jeg troede ikke Anette var den årgang

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 21-09-04 20:43

Tue, 21 Sep 2004 18:40:26 +0200, skrev Henning Lund:

> Jeg troede ikke Anette var den årgang

Hvad regnede du så med?

Fra : Henning Lund

Dato : 21-09-04 20:55

Kaj Svenningsen skrev:

> Hvad regnede du så med?

Jeg nægter at udtale mig uden min advokat.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 21-09-04 22:10

Tue, 21 Sep 2004 21:54:32 +0200, skrev Henning Lund:

> Jeg nægter at udtale mig uden min advokat.

Pivskid.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-09-04 16:56

Henning Lund skrev:

> Nej jeg smed sygate ud da jeg troede XP´s nye ville arte sig,
> men nu er det XP´s der ryger på porten.

Smed du Sygate ud før eller efter du installerede SP2?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henning Lund

Dato : 21-09-04 17:40

Thomas G. Madsen skrev:

> Smed du Sygate ud før eller efter du installerede SP2?

Efter og alle spor er fjernet

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-09-04 20:55

Henning Lund skrev:

> Efter og alle spor er fjernet

Spørgsmålet er så bare, hvad firewallen i SP2 har gjort, da du
installerede den ovenpå en eksisterende. Noget tyder på, at den
er gået i spunk og det kan godt være derfor.

Jeg tror det er smartest at afinstallere, eller i det mindste
slukke eksisterende firewalls og antivirusprogrammer, inden man
installerer SP2.

--
Hilsen
Madsen