MS Windows
briani 27239
NTLDR Mangler?
Fra : Morten Larsen

Dato : 20-09-04 13:14

Hej Gruppe
Hvad betyder NTLDR mangler når jeg prøver at installere win-XP på en
nyformatteret harddisk? Den begynder install men skriver NTLDR mangler efter
4sek. forsøg på ïnstall fra xp-cd. På forhånd tak.

Mvh Morten

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 20-09-04 13:31

"Morten Larsen" <mortenll55_fjern_@primail.dk> wrote in message
> [...]
> efter
> 4sek. forsøg på ïnstall fra xp-cd. På forhånd tak.

Er du sikker på at den starter installationen fra CD'en (har du trykket på
en tast) ?
Det lyder som om den ikke får fat i installationsprogrammet og bare prøver
at starte fra HD. Prøv evt at fjerne HD fra bootsekvens i BIOS.

/klaus

Fra : Morten Larsen

Dato : 20-09-04 14:07

"Klaus Jorgensen" <kj@no.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det lyder som om den ikke får fat i installationsprogrammet og bare prøver
> at starte fra HD. Prøv evt at fjerne HD fra bootsekvens i BIOS.

Jeg har sat den til kun cd-rom boot. Så skriver den tryk en tast for at
starte fra cd-rom. Det gør jeg så. Så står der med hvid skrift øverst på
sort skærm noget med -Windows installation hardwarekonfiguration.
Så bliver skærmen blå med en hvid stribe nederst og cd-rom en kører og der
står tryk f6 for at installere anden driver, så lader jeg den køre og den
skriver: indlæser hardwarekonfiguration, indlæser kernel debugger.dll og
efter 5sek. installation skriver den.
Windows Installation

Filen setupdd.sys kunne ike indlæses.
Fejlkoden er 4

Installationen kan ikke fortsætte. Tryk på en tast for at fortsætte.

Når jeg så trykker går den ud i dos og skriver NTLDR Mangler tryk
ctrl-alt-del for at genstarte. Og så laver den det hele igen Jeg har også
prøvet med min backup cd af win-xp hvor den gør det samme så jeg tror ikke
det er pga. en ridse eller lign. i setupdd.sys filen?

Mvh Morten

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 20-09-04 14:42

> Filen setupdd.sys kunne ike indlæses.
> Fejlkoden er 4
>
> Installationen kan ikke fortsætte. Tryk på en tast for at fortsætte.

http://support.microsoft.com/?kbid=330181

Sørg også for at du ikke har f.eks. USB-nøgler monteret.
Hvis din Windows CD er uden SP1, så prøv med en der har SP1 indbygget.

/klaus

Fra : Morten Larsen

Dato : 21-09-04 12:58

> [...]
>
> Sørg også for at du ikke har f.eks. USB-nøgler monteret.
> Hvis din Windows CD er uden SP1, så prøv med en der har SP1 indbygget.

Nu kører det .Tak for hjælpen Jeg hev igår, ifølge vejledning fra
linket, ram og floppy ud og jeg tror det var floppyen der lavede denne
underlige fejl, og så fortsatte instal. udover de filer hvor den før
stoppede. Ellers har jeg 256ram i soc1, intet i soc2, og 512mb i soc3 så
måske var fejlen her. Men windows 'finder' stadig floppydrevet selvom det
ikke virker, da jeg jo tog det fra. Så det kunne tyde på biosen er ivrig
efter at fortælle det er der, så det kunne også have skabt lidt xp opstarts
konflikt.

Mvh Morten