MS Windows
briani 27239
WinXP Pro DK + SP2
Fra : Erik

Dato : 20-09-04 09:49

Hejsa

Efter at jeg har installeret SP2. Så selvom, at jeg deaktiver WinXP's egen
firewall og sætter kryde i, at den ikke skal komme med advarelser . Så komme
den op og brokker sig. Hver gang, at jeg booter om, at der ikke er nogle
firwall.

Hvordan undgår jeg det?

På forhånd tak

Erik

Fra : A.N.

Dato : 20-09-04 10:23

Hej Erik
Slå den til.

Axel

Fra : Per Thomsen

Dato : 20-09-04 10:59

> Hej Erik
> Slå den til.
>
> Axel

Det var da et konstruktivt forslag. :(

Per

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-09-04 12:09

A.N. wrote:
> Hej Erik
> Slå den til.
> Axel

Det er jo ikke en løsning - den er jo slået fra fordi, at han ikke ønsker at
bruge den.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Nicolai

Dato : 20-09-04 11:10

> [...]
> komme
> den op og brokker sig. Hver gang, at jeg booter om, at der ikke er nogle

Kontrol panel > security center -> change the way windows reminds me (eller
noget i den stil)

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-09-04 12:06

Nicolai wrote:
> Kontrol panel > security center -> change the way windows reminds me
> (eller noget i den stil)

Ja - man kan også bare klikke på det ikon nede i hjørnet og åbne Security
Center der - det er lidt nemmere.

Men jeg er løbet ind i samme problem.

På en anden PC i huset med XP Home er der ingen problemer - der har jeg sat
den til at den ikke skal give besked - og der virker det fint.

På denne PC med XP Pro - der virker det fint "her og nu" - ikonet og
advaslen forsvinder - men hvis jeg slukker PC'en - og tænder igen - så
kommer advaslen tilbage - det er sgu da træls ;-(

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 20-09-04 12:20

Jan Vestergaard wrote:
> På denne PC med XP Pro - der virker det fint "her og nu" - ikonet og
> advaslen forsvinder - men hvis jeg slukker PC'en - og tænder igen - så
> kommer advaslen tilbage - det er sgu da træls ;-(

Deaktiver servicen Sikkerhedscenter, så slipper du for at blive forstyrret
ved næste boot.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-09-04 12:55

Per H. Nielsen wrote:
> Deaktiver servicen Sikkerhedscenter, så slipper du for at blive
> forstyrret ved næste boot.

Ja - det var så den ultimative løsning

Det tror jeg egentlig, at jeg vil gøre.

Det må vel være nok, at jeg går ind i MSCONFIG og fjerner hakket ved
sikkerhedscenter.

Tak.