MS Windows
briani 27239
indeholder XP servicepack2 drivere til SAT~
Fra : Frede Plesner Sørens~

Dato : 19-09-04 22:40

Som det fremgår af emnet:
Hvis jeg slipstreamer min XP cd med servicepack2, vil der så indlæses
drivere til en SATA disk under opstarten, eller skal man stadig indlæse fra
diskette.
Alternativt kan de selvfølgelig slipstreames med; men det er vel ikke godt,
hvis de er der i forvejen?

Fra : Anders Lund

Dato : 20-09-04 16:17

Frede Plesner Sørensen wrote:
> Som det fremgår af emnet:
> Hvis jeg slipstreamer min XP cd med servicepack2, vil der så indlæses
> drivere til en SATA disk under opstarten, eller skal man stadig indlæse fra
> diskette.

Da jeg samlede min mors nye computer og medfølgende Windows XP med SP1,
fandt den uden problemer SATA controlleren og installerede sig på SATA
disken, uden problemer.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 20-09-04 19:25

> [...]
> indlæse fra diskette.
> Alternativt kan de selvfølgelig slipstreames med; men det er vel ikke

Jeg har ikke haft geninstalleret med den nye SP2, men havde SATA driver
problemet med en alm. XP.

Jeg kunne heller ikke installere XP før jeg fik en SATA driver slipstreamet
ind i XP CDen.

Jeg downloadede silicon_v10033.zip 4,27MB til mit A7N8X-E Deluxe bundkort og
lagde den ind som driver i den slipstreamede XP, så trillede det.

Det tog lidt tid at finde ud af ligge ekstra drivere ind, men jeg synes det
var besværet værd.

Nye/extra drivere på XP CD:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/851350

Slipstream:
http://www.dailyrush.dk/features/guides/871/

/Mogens

Fra : Dr.Ralph

Dato : 21-09-04 01:34

On Sun, 19 Sep 2004 23:39:46 +0200, Frede Plesner Sørensen wrote:

> [...]
> diskette.
> Alternativt kan de selvfølgelig slipstreames med; men det er vel ikke godt,

Det afhænger helt af, hvilken type SATA controller du anvender.

Nogle vil windows kunne understøtte med det samme, andre ikke.

Under alle omstændigheder kan du jo blot indlæse driverne inden du
installerer dit OS.
Det gør jeg selv, når jeg skal have mine SCSI diske til at virke korrekt.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Zif

Dato : 21-09-04 07:28

Ja, jeg havde samme problem med en SATA disk.

Blev også nødt til at indlæse driverne inden jeg installere Win XP.

Det var bare galt, for at installere den nyeste teknologi, skal
man benytte en diskette, noget af den ældste teknologi. Virkelig
galt at man ikke kunne benytte USB stik.

Håber de har fået fikset det, da jeg ikke har diskette drev mere.

Zif