MS Windows
briani 27239
SP2
Fra : Mig selv

Dato : 19-09-04 15:21

Kan man installer sp2 uden at have installeret sp1?

Fra : Anders

Dato : 19-09-04 15:24

Mig selv wrote:
> Kan man installer sp2 uden at have installeret sp1?

Jep. SP2 indeholder efter sigende også alle de rettelser der blev foretaget
med SP1. Går ud fra at du snakker om SP's til Windows XP.

--
Anders

Fra : banditten2002

Dato : 19-09-04 16:07

Lad vær med at Installer SP2, det er noget skrammel og giver kun problemer,
bare kig en tur igennem gruppen her, så er man kureret..
Det er min erfaring....

Jeppe

Fra : A.N.

Dato : 19-09-04 16:11

Hej Banditten

Sikke noget vrøvl, jeg har installeret SP2 uden det mindste bøvl, alt køre
perfekt og jeg har mange
forskellige programmer.
Så bare se at få installeret den SP2.
Axel

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 19-09-04 16:21

> [...]
> problemer,
> bare kig en tur igennem gruppen her, så er man kureret..

tja, måske har du installeret en tidligere udgave, der ganske rigtig var
noget møg, men den nyeste version er vist bedre -jeg har i hvert fald
installeret den og har ingen problemer haft endnu med den.

--
ahw

Fra : banditten2002

Dato : 19-09-04 16:51

Installeret igår, og der var ikke andet end problemer, og afinstallert
igen..

Og hvis man kigger igennem gruppen her, er der masser der har problemer med
SP2, men det er vidst fra maskine til maskine, at den går hjem hos nogle og
hos andre der er den bare en belastning.

Jeppe

Fra : Poul Erik

Dato : 19-09-04 17:11

On Sun, 19 Sep 2004 17:51:29 +0200, "banditten2002"
<banditten2002@nospam_hotmail.com> wrote:

> [...]
>SP2, men det er vidst fra maskine til maskine, at den går hjem hos nogle og
>hos andre der er den bare en belastning.

Mon ikke det er de få der har problemer der har skrevet her. Alle de
mange det "bare" kører for, har ingen grund til at skrive her.

Kører med XP + SP2 uden problemer.

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 19-09-04 17:30

Poul Erik wrote:
> Mon ikke det er de få der har problemer der har skrevet her. Alle de
> mange det "bare" kører for, har ingen grund til at skrive her.

Det tror jeg langt hen ad vejen er tilfældet.
En anden grund er nok, at det er første gang der skal installeres
en servicepack på så mange maskiner.
Tidligere kørte man jo typisk Windows 9x på hjemme-PC'er og det
var i høj grad også tilfældet, da SP1 til XP kom.
Nu er XP imidlertid blevet defacto hjemmeoperativsystemet og det
tror jeg mærkes på antallet af problemer.

> Kører med XP + SP2 uden problemer.

Samme her. Har opdateret 4 maskiner, der kørte SP1 og har
nyinstalleret på en enkelt. Ingen af stederne er der observeret
problemer. Det skal siges, at på samtlige maskiner har jeg deaktiveret
XP's firewall og sikkerhedsvcentret.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-04 18:59

"Per H. Nielsen" skriver:

> [...]
> nyinstalleret på en enkelt. Ingen af stederne er der observeret
> problemer. Det skal siges, at på samtlige maskiner har jeg deaktiveret

Har (forsøgt)opdatering af 2 maskiner med 50%'s held. Den fimabærbare
gjorde det uden problemer på en 1½-2 timer. Min nuværende maskine
(Medion sparkrøvting fra Aldi) kom med fejl 82whatever og det var så
det.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-09-04 15:24

"Klaus D. Mikkelsen" skriver:

> [...]
> gjorde det uden problemer på en 1½-2 timer. Min nuværende maskine
> (Medion sparkrøvting fra Aldi) kom med fejl 82whatever og det var så

Og det var så også løgn. 100%'s fejlrate. Firmaslæden er (var) nu +2
minutter, om at komme fra rent skrivebordsbillede til ikonerne dukker
op.

SP2 er væk igen......

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 19-09-04 16:54

Den Sun, 19 Sep 2004 17:21:15 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<karl@utroligsmart.dk> skrev:

> [...]
>noget møg, men den nyeste version er vist bedre -jeg har i hvert fald
>installeret den og har ingen problemer haft endnu med den.

Hvorfra har du oplysninger om tidligere/nyere versioner?
Hvordan ser du forskel?
Er den fejl der opstår på nogle maskiner blevet rettet?
Kan man kun hente den "nye" (hvis den eksisterer) på Windows update?

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : preben nielsen

Dato : 19-09-04 18:28

> [...]
> problemer,
> bare kig en tur igennem gruppen her, så er man kureret..

Forfærdeligt vås ! Ja, du vil kunne finde beskrivelser af
problemer her og der, men det er fordi folk IKKE beklager sig når
det virker GODT !

Jeg installerede SP2 imorges. Alt virker som det skal ! Go
ahead.....

> Det er min erfaring....

Har du nogen erfaring ? Eller taler du kun udfra de "problemer" du
har læst om ?

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : MAndersen

Dato : 20-09-04 16:06

> [...]
problemer,
> bare kig en tur igennem gruppen her, så er man kureret..

Jeg vil give banditten ret. Nu har jeg brugt en hel arbejdsdag på det L...
Sjælden har jeg da set så meget møj.

MAndersen

Fra : pms

Dato : 19-09-04 17:01

"Mig selv" <gnj@(fjern)post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man installer sp2 uden at have installeret sp1?

Det kan du da sagtens....men hvad skal du bruger den til.
hvis du har SP1, og har fulgt opdateringer fra WindowsUpdate
er der ikke meget du kan bruge SP2 til. Den giver ifølge forskellige
brugere visse problemer..der er jo mange ting der afhænger
af hvorledes de forskellige konfigurationer opfører sig.
har du en god Firewall, så glem alt om SP2, der kommer nok
snart rettelser til den også, eller skulle jeg kende MS dårligt.
v/h pms

Fra : Carl Drud

Dato : 19-09-04 17:04

Michael Pilgaard wrote:

> Hvorfra har du oplysninger om tidligere/nyere versioner?
> Hvordan ser du forskel?

Mon ikke der tænkes på Beta versioner af SP2

Carl

Fra : PHM

Dato : 19-09-04 17:56

Jeg prøved eførst at installere SP2 oven i den gamle XP, men det var noget
skidt.
Lavede en streamet CD af Win XP og SP2, og installerede det hele som en ren
installation.
Har efter installation af alle de programmer som jeg plejer at bruge,
stadigvæk en velfungerende Windows XPSP2.
Håber så det varer ved

V.H. Peter 7400

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 19-09-04 19:54

Den Sun, 19 Sep 2004 18:03:44 +0200, Carl Drud <carl.drud@myrealbox.com>
skrev:

/klip/

>Mon ikke der tænkes på Beta versioner af SP2

Jeg aner ikke hvad der tænkes på. Det var derfor jeg spurgte og jeg har
ikke fået svar endnu. : - /

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard