MS Windows
briani 27239
xp på flere pc
Fra : tommy

Dato : 18-09-04 17:11

hej
kan man købe en win xp home / pro som kan bruges alle mine 5 pc ère
hilsen Tommy

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 18-09-04 17:14

"tommy" <mysser@mail.dk> skrev i en meddelelse
> hej
> kan man købe en win xp home / pro som kan bruges alle mine 5 pc ère
> hilsen Tommy

Ikke noget problem. Du køber bare det antal licenser du ønsker, eller køber
en pakke med ret til installation på flere maskiner. Snak med din lokale
software-pusher, de ved hvordan den skal skæres helt rigtigt.
(at du så nemt kan bruge samme licens til 5 hjemmebyggede maskiner, skrev
jeg slet ikke)

Jesper

Fra : Sp@cey

Dato : 19-09-04 09:10

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:414c5eb5$0$39268$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> lokale software-pusher, de ved hvordan den skal skæres helt rigtigt.
> (at du så nemt kan bruge samme licens til 5 hjemmebyggede maskiner, skrev

Helt så nemt er det jo heller ikke hvis man
gerne vil holde dem opdaterede f. eks. med SP2

--
Sp@cey

Ferris Bueller: Pardon my French, but Cameron is so tight that if you stuck
a lump of coal up his ass, in two weeks you would have a diamond.

Fra : tommy

Dato : 19-09-04 11:59

hej
det vil sige: man køber een win xp cd + et antal licenser efter hvormange
pc ere man har. er det uanset adresse ?? en står f.eks. ved min far, 3 ved
mig selv, en ved min søster
hilsen tommy

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-09-04 12:54

tommy wrote:

> det vil sige: man køber een win xp cd + et antal licenser efter hvormange
> pc ere man har. er det uanset adresse ?? en står f.eks. ved min far, 3 ved
> mig selv, en ved min søster

Det lyder som om, du tror, det er billigere at købe en cd og fire
licenser, end det er at købe fem cd'er. Det er normalt ikke tilfældet.

De andre svar, du har fået, er lidt misvisende. Du kan for eksempel ikke
bare benytte samme licens på flere forskellige pc'er. Og problemet er
ikke kun, når du vil opdatere med for eksempel service pack 2.

Så for at svare på dit oprindelige spørgsmål: Nej, du må ikke købe en cd
med Windows XP og installere den på flere computere. Du skal købe en
Windows til hver computer.

Du kan reelt godt installere den samme cd på flere forskellige
computere, men du render meget hurtigt ind i et problem. Efter et stykke
tid, skal Windows XP aktiveres hos Microsoft, og det kan du normalt kun
gøre én gang for hver cd. Bliver Windows ikke aktiveret inden
tidsfristen, kan du ikke længere logge ind på computeren.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : tommy

Dato : 19-09-04 13:20

hej
nej jeg ved ikke om det er billigere, men det var bare en ide jeg havde
fået, om det var muligt. min plan er at få en lovlig, aktiverbar win xp i
stedet for den jeg har nu som var installeret og med min nykøbte men brugte
pc