MS Windows
briani 27239
SP2 for begyndere
Fra : Verner

Dato : 18-09-04 16:45

Allerførst har jeg ingen særlig erfaring med MS!!!

Jeg har sat PC´en til at Win-upgradere automatisk. Vil det sige at den
begynder at installere SP2 så snart jeg går på nettet; hvis ja, hvordan
undgår man det? Man kan så vidt jeg kan se ikke disable den funktion på
PC´en.

Hvis man vil vente et stykke tid med upg. til SP2, vil SP1 så stadig
blive "vedligeholdt" fra MS´s side? Eller er SP1 droppet?

SP1 var installeret da jeg købte PC´en. Der fulgte 1 CD "Operating
System CD" DK XP Home SP1 og 3 stk. HP "System recovery cd" SP1 med. Vil
det sige at disse er til at smide ud når man har ændret til SP2?

mvh
Verner

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 18-09-04 17:02

"Verner" <vbentsen@mail.tele.dk> wrote in message

> Jeg har sat PC´en til at Win-upgradere automatisk. Vil det sige at den
> begynder at installere SP2 så snart jeg går på nettet;

Nej, den downloader sp2 og viser så med en lille ikon, at der er
opgraderinger parat. Dem kan du bare lade være med at installere.

> Hvis man vil vente et stykke tid med upg. til SP2, vil SP1 så stadig
> blive "vedligeholdt" fra MS´s side? Eller er SP1 droppet?

Windows update vil sandsynligvis ikke vise fejlrettelser, som kræver at sp2
er installeret og man må nok forvente at de fleste kommende fejlrettelser
vil basere sig på sp2. Man kan også formulere det på den måde, at sp1 ikke
mere opdateres.

> SP1 var installeret da jeg købte PC´en. Der fulgte 1 CD "Operating
> System CD" DK XP Home SP1 og 3 stk. HP "System recovery cd" SP1 med. Vil
> det sige at disse er til at smide ud når man har ændret til SP2?

Nej bestemt ikke, men hvis du får behov for at re-installere XP, vil du også
skulle installere sp2 igen.

hilsen
Uffe

Fra : emj

Dato : 18-09-04 17:51

On Sat, 18 Sep 2004 18:01:48 +0200, "Uffe Kousgaard" <oh@no.no> wrote:

> [...]
>vil basere sig på sp2. Man kan også formulere det på den måde, at sp1 ikke

Ved du noget om det, eller er det bare noget du tror?
I øjeblikket kan man vælge at opdatere med SP2 og hvis man ikke vil
det.
Der er andre updates for dem, som ikke har installeret SP2.
Hilsen emj

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 18-09-04 18:52

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> wrote in message

> Ved du noget om det, eller er det bare noget du tror?

Den oprindelige formulering "man må nok forvente" er præcist dækkende.

hilsen
Uffe

Fra : emj

Dato : 18-09-04 20:07

On Sat, 18 Sep 2004 19:52:08 +0200, "Uffe Kousgaard" <oh@no.no> wrote:

>Den oprindelige formulering "man må nok forvente" er præcist dækkende.

Ren gætteri.
Hilsen emj

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-09-04 18:02

emj skrev:

> Der er andre updates for dem, som ikke har installeret SP2.

Og de vil blive ved med at komme i lang tid fremover.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 18-09-04 17:09

Verner wrote:
> [...]
> begynder at installere SP2 så snart jeg går på nettet; hvis ja,
> hvordan undgår man det? Man kan så vidt jeg kan se ikke disable den

Ja hvis du har sat den til at hente automatisk opdateringer og installere
dem automatisk, så vil den formentlig opdatere af sig selv. Jeg ved ikke
om der er noget specielt med SP2, så den altid spørger. Mine maskiner har
jeg selv opdateret med en downloaded SP2.

Du kan styre hvordan der opdateres i Kontrolpanel->System i fanebladet
Automatiske opdateringer. (Nyere versioner af Windows Update har også
Automatiske opdateringer som et direkte punkt i kontrolpanelet).

Her kan du vælge imellem:

1. Automatisk at hente og installere.
2. Automatisk at hente med du spørges om installation.
3. Ikke at hente men blot besked om at der er nye opdateringer.
4. Ingen automatik overhovedet.

> Hvis man vil vente et stykke tid med upg. til SP2, vil SP1 så stadig
> blive "vedligeholdt" fra MS´s side? Eller er SP1 droppet?

En række kommende opdateringer vil kunne installeres, da en del
ting i SP2 allerede er omfattet af tidligere opdateringer, mens ting,
der er afhængige af SP2 naturligvis ikke vil blive installeret.

> SP1 var installeret da jeg købte PC´en. Der fulgte 1 CD "Operating
> System CD" DK XP Home SP1 og 3 stk. HP "System recovery cd" SP1 med.
> Vil det sige at disse er til at smide ud når man har ændret til SP2?

Hvis du lavere recoverey ud fra "System Recovery" eller reparerer din
installation med SP1 system CD'en, så er du tilbage på SP1 og skal
opdateres med SP2 igen.

Det bedste er at få fat i en ny installations-CD med SP2 integreret.
Sådan en kan man selv lave ud fra en downloaded SP2 sammen med den
eksisterende SP1 installations-CD. Det kaldes slipstreaming og er beskrevet
i tidligere indlæg her i gruppen.
Så har du en fuld SP2 installtions-CD, som du dels kan nyinstallere fra
dels kan reparere din nuværende installation, hvis dette blive nødvendigt.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Verner

Dato : 18-09-04 17:42

Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx> wrote:

> [...]
> dels kan reparere din nuværende installation, hvis dette blive nødvendigt.

Jeg har set at man bestille en SP2-CD. Er det ikke løsningen ? og så
lave ny SP2 (slipstreaming; hvad det så end er ??) installations CD? Så
må jeg jo tygge mig igennem hvordan man gør det. For hvis der er noget
der går galt, er jeg på den.

mvh
Verner

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 18-09-04 21:42

Verner wrote:
> Jeg har set at man bestille en SP2-CD. Er det ikke løsningen ? og så
> lave ny SP2 (slipstreaming; hvad det så end er ??) installations CD?

Ja det er måden, hvis du vil slippe for selv at downloade den fulde SP2.
At slipstreame består i at tage en ældre installations-CD og dernæst
opdatere denne med filerne fra SP2. Resultatet er en installations-CD,
der indeholder en komplet XP med SP2.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Verner

Dato : 18-09-04 23:15

> [...]

> At slipstreame består i at tage en ældre installations-CD og dernæst
> opdatere denne med filerne fra SP2. Resultatet er en installations-CD,

Tak for svaret. Jeg vender tilbage senere, hvis jeg får problemer.

mvh
Verner