/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
2 GB hukommelse til SP2
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 17-09-04 21:32

http://www.microsoft.com/danmark/products/windows/windowsxp/SP2_om_sp2.asp
Microsoft anbefaler at man har mindst 2 GB hukommelse ledig, hvis man vil
installere SP2

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



 
 
Sune Storgaard (17-09-2004)
Kommentar
Fra : Sune Storgaard


Dato : 17-09-04 22:16

Per Beer Hansen wrote:
> http://www.microsoft.com/danmark/products/windows/windowsxp/SP2_om_sp2.asp
> Microsoft anbefaler at man har mindst 2 GB hukommelse ledig, hvis man
> vil installere SP2

"Hukommelse:
Der skal være mindst 2 GB (gigabyte) ledig hukommelse på harddisken."

Ikke nok med den kræver 2GB, det skal tilmed være på harddisken.. Mit
stakkels drev har kun 8MB som endda også skal bruges til cache.





Anders Lund (17-09-2004)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 17-09-04 22:59

Sune Storgaard wrote:
> "Hukommelse:
> Der skal være mindst 2 GB (gigabyte) ledig hukommelse på harddisken."
>
> Ikke nok med den kræver 2GB, det skal tilmed være på harddisken.. Mit
> stakkels drev har kun 8MB som endda også skal bruges til cache.

Det er selvfølgelig pagefile som skal sættes til 2 GB, inden man starter
installationen.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
Take back the web - www.mozilla.org/firefox

Jens Peter Karlsen (18-09-2004)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 18-09-04 00:34

Nej.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Fri, 17 Sep 2004 23:59:16 +0200, Anders Lund
<anders@andersonline.dk> wrote:

>Det er selvfølgelig pagefile som skal sættes til 2 GB, inden man starter
>installationen.


Anders Lund (18-09-2004)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 18-09-04 09:12

Jens Peter Karlsen wrote:
> Nej.

Pft.... hvor er det sjove i det svar?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
Take back the web - www.mozilla.org/firefox

Jens Peter Karlsen (19-09-2004)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 19-09-04 02:18

Det var ikke tænkt at være sjovt. Kun sandt.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Sat, 18 Sep 2004 10:12:22 +0200, Anders Lund
<anders@andersonline.dk> wrote:

>Jens Peter Karlsen wrote:
>> Nej.
>
>Pft.... hvor er det sjove i det svar?


Anders Lund (20-09-2004)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 20-09-04 16:07

Jens Peter Karlsen wrote:
> Det var ikke tænkt at være sjovt. Kun sandt.

Øv....

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
Take back the web - www.mozilla.org/firefox

preben nielsen (17-09-2004)
Kommentar
Fra : preben nielsen


Dato : 17-09-04 22:17


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:414b495e$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
http://www.microsoft.com/danmark/products/windows/windowsxp/SP2_om_sp2.asp
> Microsoft anbefaler at man har mindst 2 GB hukommelse ledig,
hvis man vil
> installere SP2

Din citat-teknik er ikke den bedste:

Hukommelse:
Der skal være mindst 2 GB (gigabyte) ledig hukommelse på
harddisken.

Det er DIG, som sætter lighedstegn mellem hukommelse og RAM

> Per
> www.perbeer.ninja.dk
> masser af F1 video's samt meget andet motorsport

Ok, du er motorsports interesseret - det forklarer en del

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk



Sune Storgaard (18-09-2004)
Kommentar
Fra : Sune Storgaard


Dato : 18-09-04 00:57

preben nielsen wrote:

> Hukommelse:
> Der skal være mindst 2 GB (gigabyte) ledig hukommelse på
> harddisken.
>
> Det er DIG, som sætter lighedstegn mellem hukommelse og RAM

Kunne være sjovt hvis du lige kunne forklare forskellen ?

Hukommelse er mig bekendt det danske ord for RAM. Diskplads allokeret som en
swap fil bliver ikke til hukommelse/ram, højest virtuel hukommelse.

Jeg er iøvrigt ret sikker på at de mener ganske gement fri diskplads, ikke
ram ,pagefile eller andet.



Peter Lykkegaard (18-09-2004)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 18-09-04 06:59

"Sune Storgaard" wrote

> Jeg er iøvrigt ret sikker på at de mener ganske gement fri diskplads, ikke
> ram ,pagefile eller andet.
Nemlig, det burde fremgå af konteksten

- Peter



preben nielsen (18-09-2004)
Kommentar
Fra : preben nielsen


Dato : 18-09-04 08:33


"Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:414b79d1$0$39260$14726298@news.sunsite.dk...

> Hukommelse er mig bekendt det danske ord for RAM. Diskplads
allokeret som en
> swap fil bliver ikke til hukommelse/ram, højest virtuel
hukommelse.

> Jeg er iøvrigt ret sikker på at de mener ganske gement fri
diskplads

Nemlig ! Diskplads ER hukommelse. Jeg er ret sikker på, at når du
tænder computeren i dag, så forventer du, at harddisken har
"husket", hvad du lagde på den igår

Du kan ikke for alvor påstå, at du på noget tidspunkt var i tvivl
om meningen ??


--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk



Jesper G. Poulsen (18-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 18-09-04 14:13

preben nielsen wrote:

> Nemlig ! Diskplads ER hukommelse. Jeg er ret sikker på, at når du

Måske i din verden.

Når man diskuterer hardwaredesign og softwaredesign, så er hukommelse =
RAM og intet andet.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Sune Storgaard (18-09-2004)
Kommentar
Fra : Sune Storgaard


Dato : 18-09-04 19:06

preben nielsen wrote:
> "Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:414b79d1$0$39260$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Hukommelse er mig bekendt det danske ord for RAM. Diskplads
>> allokeret som en swap fil bliver ikke til hukommelse/ram, højest
>> virtuel hukommelse.
>
>> Jeg er iøvrigt ret sikker på at de mener ganske gement fri diskplads
>
> Nemlig ! Diskplads ER hukommelse. Jeg er ret sikker på, at når du
> tænder computeren i dag, så forventer du, at harddisken har
> "husket", hvad du lagde på den igår

Nej! Diskplads er IKKE hukommelse, selvom den under nogle omstændigheder
tilsydenladende kan virke som det. Pagefile o. lign, men cpu'en kan
stadigvæk ikke direkte tilgå disken på samme måde som almindeligt
ram/hukommelse.

> Du kan ikke for alvor påstå, at du på noget tidspunkt var i tvivl
> om meningen ??

Nej slet ikke, jeg var godt klar over hvad de MENTE, men det de skrev er
teknisk set noget vrøvl.



Jesper G. Poulsen (19-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 19-09-04 18:54

Sune Storgaard wrote:

> men cpu'en kan stadigvæk ikke direkte tilgå disken på samme måde som
> almindeligt ram/hukommelse.

En IDE-disk chipselect'es ellers. En SCSI-disk kan ikke tilgås direkte.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

kk (18-09-2004)
Kommentar
Fra : kk


Dato : 18-09-04 08:34


"Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> wrote in message
news:414b79d1$0$39260$14726298@news.sunsite.dk...
> preben nielsen wrote:
>
>> Hukommelse:
>> Der skal være mindst 2 GB (gigabyte) ledig hukommelse på
>> harddisken.
>>
>> Det er DIG, som sætter lighedstegn mellem hukommelse og RAM
>
> Kunne være sjovt hvis du lige kunne forklare forskellen ?
>
> Hukommelse er mig bekendt det danske ord for RAM. Diskplads allokeret som
> en swap fil bliver ikke til hukommelse/ram, højest virtuel hukommelse.
>
> Jeg er iøvrigt ret sikker på at de mener ganske gement fri diskplads, ikke
> ram ,pagefile eller andet.
>-og så står det endda på dansk!
mvh
kk



Per Beer Hansen (18-09-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 18-09-04 18:56

preben nielsen wrote:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en
> meddelelse news:414b495e$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
> http://www.microsoft.com/danmark/products/windows/windowsxp/SP2_om_sp2.asp
>> Microsoft anbefaler at man har mindst 2 GB hukommelse ledig, hvis
>> man vil installere SP2
>
> Din citat-teknik er ikke den bedste:

Nope, ellers var det "sjove" jo ligesom gået af ballonen

>> Per
>> www.perbeer.ninja.dk
>> masser af F1 video's samt meget andet motorsport
>
> Ok, du er motorsports interesseret - det forklarer en del

Jeps, vi er et særligt folkefærd

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



jamen (18-09-2004)
Kommentar
Fra : jamen


Dato : 18-09-04 02:14

Per Beer Hansen wrote:
> http://www.microsoft.com/danmark/products/windows/windowsxp/SP2_om_sp2.asp
> Microsoft anbefaler at man har mindst 2 GB hukommelse ledig, hvis man vil
> installere SP2
>

http://www.microsoft.com/windowsxp/sp2/sp2_whattoknow.mspx

Her har vi så den så på engelsk.

"Hard disk space: You need at least 1.8 gigabytes (GB) of free space on
your hard disk."

Men sjovt nok, at det på dansk er oversat til hukommelse

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste