MS Windows
briani 27239
Tvinge MBR til at ligge under cylinder 102~
Fra : Jørgen Giversen

Dato : 17-09-04 15:33

Hej Ng
Jeg er ved at få en winxp pro installeret på en pc hvor bios kun ser de
første 8 gb af en disk på 80Gb no problem troede jeg det finder XP da ud
af. Når jeg installere win XP på maskinen kan win xp godt se de 80 gb og
formatere dem og installere operativsystemet.

Men når win xp er instaleret og den vil reboote for at gå igang med
konfigurationen kan den ikke starte/boot. Jeg formoder af det er fordi
at bios'en ikke kan fide udaf at boote hvis MBR ligger over cylinder 1024.

Bios kan IKKE opgraderes

Kan man tvinge xp i installationen til at ligge MBR under cylinder 1024 ?
Eller andre gode råd ?

MVH JG

Fra : Asle Bjerva

Dato : 17-09-04 19:34

"Jørgen Giversen" <jorgen@ATgiversenDOT.net> skrev i melding

> Bios kan IKKE opgraderes
>
> Kan man tvinge xp i installationen til at ligge MBR under cylinder 1024 ?
> Eller andre gode råd ?

De fleste harddiskfabrikanter har hjelpeprogrammer som gjør det mulig å
bruke store disker på systemer som i utgangspunktet ikke skulle klare det.
Hva slags disk er det ?
--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no