MS Windows
briani 27239
? HD væk efter WinXP SP2 DK installation
Fra : Jakob

Dato : 17-09-04 10:29

Kære NG.

Jeg skriver i hér, da jeg tror, mit problem er relateret til installation af
WinXP Pro SP2 DK. Under installationen modtog jeg fejlkode: 80242006 (som
nævnt i tidligere tråd).

Efter at have forsøgt at installere SP2, er 2 af mine harddiske væk. Jeg
opdagede det først, da jeg skulle bruge noget fra den ene af de manglende
harddiske i dag.

Min opsætning er:
ASUS A7V266-E med RAID stripe som startdisk. RAID fungerer glimrende med 2 x
80GB Maxtor diske.

Som primary master og primary slave har jeg to andre 80GB Maxtor diske på
samme IDE kanal. Det er de to diske, der er blevet væk.

På den anden IDE kanal har jeg cd-rw og dvd.

Jeg kan hverken finde de manglende diske i WinXP diskhåndtering eller via
Partition Magic 8.

Jeg kan godt gendanne til et tidligere tidspunkt, men dette frembringer ikke
mine 2 manglende diske :(

Alle kabler til harddiske er kontrolleret - og begge de forsvunde harddiske
poster fint i bios og under opstart.

En note er dog, at når WinXP starter op med WinXP logo, så tager det noget
længere tid at starte op end før installation af WinXP SP2.

Jeg ved ikke, om nogle af Jer har samme problem. Men det vil glæde mig meget
at høre, Jeres vurdering af problemet og evt. forslag til at løse det.

Til sidst skal jeg notere, at jeg ikke har rodet med hardwaren eller på
anden måde forsøgt at ændre noget i opsætning. Harddiskene er ganske enkelt
bare forsvundet efter forsøget på at installere SP2 DK. Og jeg er et stort
spørgsmålstegn.

Det vil glæde mig at høre evt. input og kommentarer!!! :D

Mvh
Jakob

NB: Der er ingen andre tegn på hardware problemer. Og da harddiske poster
fint i bios, tror jeg ikke, der er fejl på hardwaren.

Fra : Jakob

Dato : 17-09-04 10:42

Problem løst :D

Prøvede at installere VIA 4-in-1 drivers igen.

WinXP SP2 havde gjort noget ved dem. Og en re-installation afhjælp
problemet.

Undskyld ulejligheden.

God weekend :D

Mvh
Jakob

Fra : Palle

Dato : 17-09-04 15:54

"Jakob" <jakob.overgaardFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opdagede det først, da jeg skulle bruge noget fra den ene af de manglende

Jeg synes, du skal ringe til politiet og til dit forsikringsselskab, når
dine harddiske sådan forsvinder.