MS Windows
briani 27239
NumLock
Fra : Kaj Pedersen

Dato : 17-09-04 08:47

Er der nogen steder i Windows XP, man kan indstille, at NumLock automatisk
skal være til ved opstart?
Jeg har sat NumLock til i Bios, men såsnart Windows begynder at loade ind,
slukker NumLock lampen.

- Håber nogen kan hjælpe.

Kaj Pedersen

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 17-09-04 08:54

On Fri, 17 Sep 2004 09:46:42 +0200, "Kaj Pedersen" <KOPE@email.dk>
wrote:

> [...]
>skal være til ved opstart?
>Jeg har sat NumLock til i Bios, men såsnart Windows begynder at loade ind,

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=numlock+startup

Lars

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 17-09-04 12:31

"Kaj Pedersen" <KOPE@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> NumLock automatisk skal være til ved opstart?
> Jeg har sat NumLock til i Bios, men såsnart Windows
> begynder at loade ind, slukker NumLock lampen.

Dette her virker i hvert fald

Klik på Start-knappen, og vælg Kør...

Skriv "Regedit" i feltet, og klik på Ok.

Åbn HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Keyboard (Hvis Keyboard
nøglen ikke findes, må du tilføje den.)

Dobbeltklik på InitialKeyboardIndicators i højre side. (Hvis
den ikke er der, skal du vælge Ny i Rediger-menuen,
vælg Streng værdi og skriv InitialKeyboardIndicators som
navn på den nye værdi.)

Angiv en af følgende værdier:

0 - alle indikatorer slået fra
1 - Caps Lock slået til
2 - Num Lock slået til
4 - Scroll Lock slået til

Eller kombiner dem ved at tilføje de dertil svarende
værdier:

3 - Caps Lock og Num Lock slået til
5 - Caps Lock og Scroll Lock slået til
6 - Num Lock og Scroll Lock slået til
7 - Caps Lock, Num Lock, og Scroll Lock slået til

Luk registreringsdatabasen, når du er færdig. Ændringen
træder i kraft, næste gang du starter Windows XP.

Obs! Hvis der er flere brugere på din computer, skal du også
ændre HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Keyboard på samme
måde.

Hans-Jørgen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-09-04 12:38

Kaj Pedersen skrev:

> Er der nogen steder i Windows XP, man kan indstille, at
> NumLock automatisk skal være til ved opstart?

Prøv at læse den tre dage gamle tråd ved navn 'num lock' her
i gruppen startende med dette indlæg:

--
Hilsen
Madsen

Fra : Viktor Andersen

Dato : 17-09-04 18:32

Når du er inde i XP holder du blot nun lock tasten nede i ca.8 sekunder, så
popper et lille vindue frem, hvor du kan definere nærmere.

Det er da vist den aller letteste løsning på problemet.

Viktor

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-09-04 21:03

Viktor Andersen skrev:

> Når du er inde i XP holder du blot nun lock tasten nede i ca.8
> sekunder, så popper et lille vindue frem, hvor du kan definere
> nærmere.

Det lille vindue som kommer frem, har ikke noget med om Num Lock
skal være tændt eller slukket under opstarten at gøre. Det har
noget at gøre med om StickyKeys, FilterKeys og ToogleKeys skal
være koblet til eller ej.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Broodje Paling

Dato : 18-09-04 05:27

Kaj Pedersen skrev:
> [...]
> skal være til ved opstart?
> Jeg har sat NumLock til i Bios, men såsnart Windows begynder at loade ind,

Man skal aktivere numlock når Windows er startet, så vil numlock være
tændt hver gang du starter. Sådan har det virket på de maskiner jeg har
haft med at gøre.