MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
her er sevicepack 2 fiks og fædig som exe ~
Fra : Lowlander

Dato : 16-09-04 00:55

Fra : Thomas Hjort

Dato : 16-09-04 07:52

"Lowlander" <Shimmer@lovenet.uk> skrev i en meddelelse
> http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
>
> Venligst
>
> Mogens Holm.Andersen

Lækkert! Hvor kan man se om man har den installeret i forvejen?

Hilsen Thomas

Fra : Broodje Paling

Dato : 16-09-04 08:03

Thomas Hjort skrev:

> Lækkert! Hvor kan man se om man har den installeret i forvejen?
>

> Hilsen Thomas

Højreklik på denne computer - vælg egenskaber så viser systemoplysning
hvilket sp der er installeret.

Fra : Nicolai

Dato : 16-09-04 08:25

> http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Fair nok. Men hvad er der galt med at hente fra MS? :)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-09-04 10:08

Nicolai wrote:

> Fair nok. Men hvad er der galt med at hente fra MS? :)

For dem der reinstallerer ofte er det smart at hente den én gang. Det
har Syddansk Universitet fundet ud af. Har du?

Jesper G. Poulsen

Fra : Anders Lund

Dato : 16-09-04 10:32

Jesper G. Poulsen wrote:

> For dem der reinstallerer ofte er det smart at hente den én gang. Det
> har Syddansk Universitet fundet ud af. Har du?

Det kan du da også hos Microsoft:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=049C9DBE-3B8E-4F30-8245-9E368D3CDB5A&displaylang=en

Jeg tror det var det Nicolai mente.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Nicolai

Dato : 16-09-04 12:45

Ja smarte.

> Det kan du da også hos Microsoft:
> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=049C9DBE-3B8E-4F30-8245-9E368D3CDB5A&displaylang=en
>
> Jeg tror det var det Nicolai mente.

Tak anders . . .

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-09-04 16:02

Anders Lund wrote:

> Det kan du da også hos Microsoft:
> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=049C9DBE-3B8E
> -4F30-8245-9E368D3CDB5A&displaylang=en

Den er væsentligt mere besværlig at finde hos MS. SP4 til Windows 2000
har jeg også hentet hos SDU.

Jesper G. Poulsen

Fra : Anders Lund

Dato : 16-09-04 16:40

Jesper G. Poulsen wrote:

> Den er væsentligt mere besværlig at finde hos MS. SP4 til Windows 2000
> har jeg også hentet hos SDU.

Nej...

Men nu kender jeg også MS side bedere end jeg kender SDUs. Dog fandt jeg
det også forholdsvis hurtigt hos SDU, fordi jeg gættede mig til at man
skulle ind under helpdesk og så kunne huske at adressen hed noget med
FTP-indhold og heldigvis så et link til dette.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-09-04 18:50

Anders Lund wrote:

> jeg det også forholdsvis hurtigt hos SDU, fordi jeg gættede mig til

Man kan google sig til SDU's link.

Jesper G. Poulsen

Fra : Nicolai

Dato : 16-09-04 12:46

> For dem der reinstallerer ofte er det smart at hente den én gang. Det
> har Syddansk Universitet fundet ud af. Har du?

Jesper, skal din attitude generelt under opsyn?

Måske jeg som sysadmin OG netværksadmin i mange år HAR fundet ud af det?

Du ender snart i samme kaliber som Warming / Gerner.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-09-04 16:04

Nicolai wrote:

> Jesper, skal din attitude generelt under opsyn?

Min er ikke anderledes end din.

> Måske jeg som sysadmin OG netværksadmin i mange år HAR fundet ud af
> det?

Det skilter du ikke med.

> Du ender snart i samme kaliber som Warming / Gerner.

Du har været i den gruppe og kan hurtigt komme dér igen.

Jesper G. Poulsen

Fra : Nicolai

Dato : 16-09-04 19:16

> Det skilter du ikke med.

Nej, ydmyghed er en dyd?

Fra : Calle.

Dato : 16-09-04 14:55

Jesper G. Poulsen wrote:

> For dem der reinstallerer ofte er det smart at hente den én gang. Det
> har Syddansk Universitet fundet ud af. Har du?

Ja, og derfor henter han den fulde version ved Microsoft.

--
Calle.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-09-04 16:05

Calle. wrote:

> Ja, og derfor henter han den fulde version ved Microsoft.

Hvilket er noget bøvl. Jeg har hentet .Net Framework hos MS og det er
også noget bøvl.

microsoft.com er næsten lige så rodet som ibm.com

Jesper G. Poulsen

Fra : Calle.

Dato : 16-09-04 18:06

Jesper G. Poulsen wrote:

> Hvilket er noget bøvl. Jeg har hentet .Net Framework hos MS og det er
> også noget bøvl.
>
> microsoft.com er næsten lige så rodet som ibm.com

hvorfor ikke bare tage linket på forsiden

--
Calle.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-09-04 18:52

Calle. wrote:

> hvorfor ikke bare tage linket på forsiden

Der var ikke noget link da jeg hentede min. Nu har jeg den så liggende
på en CD, men ikke installeret den - Windows virker fint uden.

Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-09-04 20:51

Jesper G. Poulsen skrev:

> Man kan google sig til SDU's link.

Det kan man vel også til SP2 og .NET hos MS.

http://www.google.com/search?&q=winxp+sp2+download
http://www.google.com/search?&q=framework+download

--
Hilsen
Madsen

Fra : Anders Lund

Dato : 16-09-04 22:29

Thomas G. Madsen wrote:

> Det kan man vel også til SP2 og .NET hos MS.
>
> http://www.google.com/search?&q=winxp+sp2+download
> http://www.google.com/search?&q=framework+download

Og service pack 4 til Windows 2000:

http://www.google.com/search?q=Windows+2000+SP4

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Kim

Dato : 16-09-04 13:28

"Lowlander" <Shimmer@lovenet.uk> skrev i en meddelelse
> http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Her står der: Windows XP Service Pack 2 = 278 MB

Hos Microsoft Update:Overførselsstørrelse = 264720 KB

På min HD, DL hos Microsoft er størrelsen 258 MB (271.072.488 byte)

Alle danske versioner.

Hvorfor de forskellige størrelser ?
Indeholder de ikke det samme ?

Mvh Kim

Fra : ///JJ

Dato : 16-09-04 13:32

Kim wrote:
1 > Her står der: Windows XP Service Pack 2 = 278 MB
2 > Hos Microsoft Update:Overførselsstørrelse = 264720 KB
3 > På min HD, DL hos Microsoft er størrelsen 258 MB (271.072.488 byte)

> Hvorfor de forskellige størrelser ?

1 vs. 3: Muligvis fordi filsystemerne er forskellige
2 vs. 3: Fordi en kilobyte ikke er 1000 bytes.... (hint: 1024)

///JJ

Fra : Kim

Dato : 16-09-04 13:50

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev
> [...]
> 3 > På min HD, DL hos Microsoft er størrelsen 258 MB (271.072.488 byte)

> 1 vs. 3: Muligvis fordi filsystemerne er forskellige

Øhh ikke forstået ?

Hvorfor fylder den ene ( som burde være den sammen
som den amden ) 278 MB og den anden 258 MB ?

Mvh Kim

Fra : ///JJ

Dato : 16-09-04 13:55

Kim wrote:
> "///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev

> Øhh ikke forstået ?
>
> Hvorfor fylder den ene ( som burde være den sammen
> som den amden ) 278 MB og den anden 258 MB ?

Hvor har du de 278 fra? Altså hvem eller hvad har oplyst dig det tal? Måske
vedkommende (filsystemet, webserveren eller pc'en) regner anderledes end
1024bytes/kb...

///JJ

Fra : Kim

Dato : 16-09-04 14:10

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev
> Hvor har du de 278 fra? Altså hvem eller hvad har oplyst dig det tal?
> Måske vedkommende (filsystemet, webserveren eller pc'en) regner anderledes
> [...]

kim

Fra : Anders Lund

Dato : 16-09-04 14:12

Kim wrote:

> http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Lige så snart jeg trykker og download går i gang, siger Firefox at den
fylder 264 MB.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : ///JJ

Dato : 16-09-04 14:14

Kim wrote:
> "///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev
>
> http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
>
> kim

Hallo
Der er opgivet én fil-størrelse til to forskellige filer - UK og DK - SP2! I
øvrigt er ingen af dem 278 MB, men derimod 266 og 258 MB.

///JJ

Fra : Mr. Sejersen

Dato : 16-09-04 14:58

"Lowlander" <Shimmer@lovenet.uk> wrote in news:4148d643$0$235
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
>
> Venligst
>
> Mogens Holm.Andersen

Mange tak Mogens, det er en noget mere behagelig hastighed end den
sløve hastighed jeg oplevede hos MS.

Sejersen.

Fra : Mr. Sejersen

Dato : 16-09-04 15:17

"Mr. Sejersen" <tjotjaehem[REMOVE]@yahoo.com> wrote in

> [...]
> $edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Mange tak Mogens, det er en noget mere behagelig hastighed end den

Og alligevel ikke. Downloaden dør hen næsten halvejs igennem.

Fra : Lowlander

Dato : 16-09-04 15:59

Mogens svarer

Ja ja, men det var godt ment, her er bare flere skoler. Jeg lagde den ud
fordi jeg forstod på debatten i går at der var problemer med at hente de fra
windows update, og at Microsoft først skulle løse det problem.

venligst

Mogens Holm-Andersen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-09-04 16:38

"Mr. Sejersen" <tjotjaehem[REMOVE]@yahoo.com> skrev:

>Og alligevel ikke. Downloaden dør hen næsten halvejs igennem.

Bruger man en TDC-opkobling, så kan den sikkert med fordel hentes

http://autohent.inet.tele.dk/filer/download.microsoft.com/download/5/b/e/5be85df7-16e9-46e2-ad42-daefeccd3f56/

Andre udbydere har en lign. service, hvor man kan bestille filer
og så henter dem fra udbyderens server.
--
Knud

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-09-04 18:52

Knud Gert Ellentoft wrote:

> http://autohent.inet.tele.dk/filer/download.microsoft.com/download/5/b

Hmmm... Lever autohent stadig?

Jesper G. Poulsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-09-04 19:11

Jesper G. Poulsen skrev:

>Hmmm... Lever autohent stadig?

Ja da kan være rart i nogen situationer.
--
Knud

Fra : Nicolai

Dato : 16-09-04 19:16

> Mange tak Mogens, det er en noget mere behagelig hastighed end den
> sløve hastighed jeg oplevede hos MS.

Jeg fik 4MB/s?

Fra : Mr. Sejersen

Dato : 17-09-04 00:07

"Nicolai" <emailxyznifo@fogh.com> wrote in news:4149d875$0$156
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Jeg fik 4MB/s?

Jeg oplever ikke altid de bedste hastigheder hos MS, ved ikke hvorfor.
Men valgte deres alligevel og brugte bare den tid det nu tog for at
få den danske exe fil ned.
Men hvordan er den firewall der er i den, er den troværdig ?
Man læser bare så tit: Ups, vi har opdaget endu et sikkerhedshul
i den og den software.

Fra : John

Dato : 17-09-04 00:28

"Mr. Sejersen" <tjotjaehem[REMOVE]@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Men hvordan er den firewall der er i den, er den troværdig ?

'... Software firewalls do something that SP2's firewall does not do--block
and filter outbound connections as well. The quote from Microsoft: "Windows
Firewall will automatically allow all outbound connections, regardless of
the program and the user context."

Why block outbound connections? Software packages send information back to
"home-base" all the time. Spyware can collect information and send it back
to the author. These are invasions of your privacy that Zone Alarm and most
other software firewalls stop.

SP2's firewall will be good because it will decrease the number of targets
for hackers and authors of spyware. Users who are not experienced enough to
install a software firewall will have an easy option available to them and
turned on by default. ...'

Hele siden: http://www.tech-recipes.com/windows_tips561.html

SP 2 og sikkerhed er noget, der debatteres livligt for tiden. Du kan finde
meget mere om emnet på Google.

Mvh John

Fra : Anders Lund

Dato : 17-09-04 07:39

Mr. Sejersen wrote:

> Men hvordan er den firewall der er i den, er den troværdig ?
> Man læser bare så tit: Ups, vi har opdaget endu et sikkerhedshul
> i den og den software.

Kig i dk.edb.sikkerhed - der er der blevet talt om den og sammenlignet
med fx ZoneAlarm eller et fornuftigt opsatsystem.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Mr. Sejersen

Dato : 17-09-04 12:16

Anders Lund <anders@andersonline.dk> wrote in news:414a86a1$0$212$14726298
@news.sunsite.dk:

> Kig i dk.edb.sikkerhed - der er der blevet talt om den og sammenlignet
> med fx ZoneAlarm eller et fornuftigt opsatsystem.

Prøver at kigge.

Fra : Martin Mollerup

Dato : 16-09-04 21:54

Det er ikke så smart at ligge den ud til offentlig download, hvis Microsoft
opdager det får du mange problemer, da det er piratsoftware.

Mollerup

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-09-04 22:04

Martin Mollerup skrev:

> Det er ikke så smart at ligge den ud til offentlig download,
> hvis Microsoft opdager det får du mange problemer, da det er
> piratsoftware.

Nu er det jo altså kun en gratis service pack der er tale om,
som ikke kan bruges til noget, medmindre man har Windows XP.

Inden længe har mange computermagasiner SP2 liggende på deres
forside-CD'er. Er det i så fald også ulovligt?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Martin Mollerup

Dato : 16-09-04 22:23

The Microsoft Download Center site is your only authorized web source for
downloading a licensed copy of Windows XP Service Pack 2. To report a
website offering unlicensed copies of Windows XP SP2 for download, please
send e-mail to: piracy@microsoft.com or visit
http://www.microsoft.com/piracy/ReportingUs.mspx.

computermagasiner har nok fået lov til at ligge dem på cd'en.

Mollerup

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-09-04 22:28

Martin Mollerup skrev:

> To report a website offering unlicensed copies of Windows XP
> SP2 for download, please send e-mail to: piracy@microsoft.com
> or visit http://www.microsoft.com/piracy/ReportingUs.mspx.

Det var pokkers. Troede ikke at MS gik i så små sko.

--
Hilsen
Madsen

Fra : John

Dato : 17-09-04 00:00

"Thomas G. Madsen" skrev i en meddelelse

> Det var pokkers. Troede ikke at MS gik i så små sko.

Hov! Tror jeg heller ikke på, Madsen.

Der er jo dén lille krølle: 'unlicensed'... SP2 er jo tilgængelig på
download-sites både hér og dér, såee.. mon ikke den er noget så 'licensed',
og dermed go' nok. Hvad skulle vi dog også med en mulig pirat-kopi af en
service-pack, når den ægte vare er tilgængelig u/b hos Mikroblød :) Det gi'r
jo ikke rigtig nogen mening.

Mon ikke Bill bare har lavet en juridisk livrem-og-seler gardering for alle
tilfældes skyld?

Mvh John

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-09-04 00:48

John skrev:

> Der er jo dén lille krølle: 'unlicensed'... SP2 er jo
> tilgængelig på download-sites både hér og dér, såee.. mon ikke
> den er noget så 'licensed', og dermed go' nok.

Måske, eller også menes der Windows-CD'er, hvor SP2 er integreret,
når de skriver 'unlicensed copies of Windows XP SP2 for download'.

> Mon ikke Bill bare har lavet en juridisk livrem-og-seler
> gardering for alle tilfældes skyld?

Det kan være. Det er vel nærmest også nødvendigt derovre på den
anden side af dammen.

--
Hilsen
Madsen