MS Windows
briani 27239
Windows update -> 56K Modem
Fra : Ukendt

Dato : 15-09-04 19:24

Hej.

Hvordan kan man lukke de huller der er i en windows, uden at update. En ven
som jeg kender, sidder på 56K modem, og det er jo ikke så sjovt at hente
flere 100 mb med sådan udstyr. Er en firewall nok, eks norton firewall?
Eller hvad kan modem bruger ellers gøre for at beskytte sig mod blaster osv?

Kim

Fra : Torben

Dato : 15-09-04 19:32

"Kim Sørensen" <Kim_s_dkSNAbelAhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
firewall?
> Eller hvad kan modem bruger ellers gøre for at beskytte sig mod

'
Bestil en gratis cd med xp 2 hos Microsoft.
--
Mvh Torben

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-09-04 19:53

Kim Sørensen wrote:

> Hvordan kan man lukke de huller der er i en windows, uden at update. En ven
> som jeg kender, sidder på 56K modem, og det er jo ikke så sjovt at hente
> flere 100 mb med sådan udstyr.

Hvis det er Windows XP, kan han bestille en cd med rettelser (service
pack 2) gratis hos Microsoft på
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/updates/sp2/cdorder/da/default.mspx

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-04 20:20

> Hvis det er Windows XP, kan han bestille en cd med rettelser (service
> [...]

Lyder godt. Det er ikke nødvendigt at have sp1 eller noget??

Lyder til at min ven har fået lidt blaster og andet inde på hans puter lige
nu. Han siger den kører meget langsom osv. Så lyder sådan.. Fjerner sp2 selv
det? eller er han tvunget til at lægge windows ind forfra?? Eller hvordan
fjernes nemmeste evt. orme ( eller hvad de kaldes )

Kim

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-09-04 20:42

Kim Sørensen wrote:
> Lyder til at min ven har fået lidt blaster og andet inde på hans
> puter lige nu. Han siger den kører meget langsom osv. Så lyder
> sådan.. Fjerner sp2 selv det?

Læs hvordan du fjerner blaster her:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.blaster.worm.html

Og Sasser her, hvilket det også kan være:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.sasser.removal.tool.html

Læs specielt afsnittene "removal instructions".

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Anders Lund

Dato : 15-09-04 22:27

Kim Sørensen wrote:

> Lyder godt. Det er ikke nødvendigt at have sp1 eller noget??

Nej SP2 indeholder de samme ting som SP1 + plus en masse andet.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk