Outlook 2003 problemer
Fra : ole

Dato : 31-10-04 07:37

Hver gang jeg vil sende en mail med en større vedhæftning, f.eks. i
form af en zip-fil eller et regneark (fra 1-2mb) får jeg
fejlmeddelelsen: Der opstod timeout i handlingen inden der kom svar
fra serveren til afsendelse (smtp), - det mærklige er at mailen og den
vedhæftede fil ofte bliver afsendt alligevel, men jeg kan ikke se det
da mailen fortsat bliver liggende i udbakken. Jeg bruger Mcafee 2004,
- kan det have noget med det at gøre, evt. opsætningen, eller kan det
være andet. Jeg vil lige sige at det samme problem opstår også i
Outlook Express og Pocomail, derfor min mistanke til virusprogrammet.

Har nogen et godt forslag ???

Hilsen
Wolle

Fra : ole

Dato : 31-10-04 07:42

Jeg har lige prøvet at disable mit virusprogram, men resultatet er der
samme, jeg har iøvrigt ingen softwarefirewall, kun den firewalle som
er min router.

Hilsen
wolle

Fra : Søren Andersen

Dato : 31-10-04 08:00

ole wrote:
> [...]
> vedhæftede fil ofte bliver afsendt alligevel, men jeg kan ikke se det
> da mailen fortsat bliver liggende i udbakken.

Har nøjagtig det samme problem, men allerede fra 0.5mb og opefter...

> [...]
> være andet. Jeg vil lige sige at det samme problem opstår også i
> Outlook Express og Pocomail, derfor min mistanke til virusprogrammet.

Jeg har også mistanke til virusprogrammet (avast! antivirus i mit
tilfælde) - eller rettere; til dets e-mail on-access scanner der ændrer SMTP
/ POP3 serverne til localhost (127.0.0.1) i konti-konfigurationerne, så det
kan scanne e-mails før de bliver hentet / sendt. Står der også 127.0.0.1 i
SMTP hos dig?

Eller også (en lidt anden teori)... kunne det være at TDC er din udbyder?

--
-- Hvad er forskellen på uvidenhed og ligegyldighed?
-- Det ved jeg ikke og jeg er også ligeglad.

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 31-10-04 08:30

Den 31 okt 2004 mumlede Søren Andersen noget i denne stil:

> Har nøjagtig det samme problem, men allerede fra 0.5mb og
> opefter...

Ingen problemer her.

Win XP Home, Outlook 2003 UK, F-Secure antivirus, TDC smtp
(smtp.mail.dk).

--
Palle Jensen

Fra : ole

Dato : 31-10-04 08:53

On Sun, 31 Oct 2004 08:00:28 +0100, "Søren Andersen"
<shababababa¤¤¤¤¤@hotmail.com> wrote:

>Eller også (en lidt anden teori)... kunne det være at TDC er din udbyder?

yes - jeg bruger TDC, - de er måske kendt for den slags problemer
Hilsen Wolle

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 31-10-04 21:16

Den 31 okt 2004 mumlede ole noget i denne stil:

> yes - jeg bruger TDC, - de er måske kendt for den slags
> problemer

Nej ikke rigtigt. De har noget filtrering kørende, men jeg tror ikke
det er det...

Hvad bruger du af server? smtp.mail.dk?

--
Palle Jensen

Fra : ole

Dato : 31-10-04 21:45

On 31 Oct 2004 20:16:29 GMT, Palle Hans Jensen
<palle.jensen@tiscali.dk> wrote:

>Hvad bruger du af server? smtp.mail.dk?

Ja, smtp.mail.dk

Fra : Anders Nielsen

Dato : 31-10-04 22:59

"ole" <ohj@fjerndette12mail.dk> skrev i en meddelelse news:5h19o0h9f0bsmbh1liuc3r9e0fcr8fojc5@4ax.com...
> [...]
> form af en zip-fil eller et regneark (fra 1-2mb) får jeg
> fejlmeddelelsen: Der opstod timeout i handlingen inden der kom svar

Mange antivirus- og mailprogrammer sætter timeout til et vist tidspunkt
som dog kan ændres eller slås fra.

Fra : Søren Madsen

Dato : 20-12-04 00:56

Hmm.
Har prøvet et par gange, og det ser ud til at det er TDC der blokerer for
afsendelse af forskellige filtyper.
Pak med winrar, så plejer de at gå igennem
'
Mhv.
Søren