OT: Netværkspistol
Fra : Jimmy

Dato : 31-10-04 20:35

Hej

Jeg søger efter en hæfteklammepistol til at hæfte netværkskabler fast i
paneler.

Nogen der har en ide til hvor man kan få sådan en?
(Eller en bedre gruppe at spørge i?)

Mvh
Jimmy

Fra : KsNa

Dato : 31-10-04 23:41

"Jimmy" <bla@bla.bla> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg søger efter en hæfteklammepistol til at hæfte netværkskabler fast i
> paneler.

Du skal bruge plastikclips, kablet må ikke klemmes og det har hæftepistoler
tildens til at gøre.

Mvh
Kim

Fra : Jimmy

Dato : 01-11-04 08:20

"KsNa" <KsNa@invalid.invalid> wrote in message

> "Jimmy" <bla@bla.bla> skrev i en meddelelse

> Du skal bruge plastikclips, kablet må ikke klemmes og det har
hæftepistoler
> tildens til at gøre.

Det kan man selvfølgelig også. Pistoler er bare en del nemmere, men det er
rigtigt at kablet bliver mast lidt.

Jeg kender pistolen fra et kollegie, hvor de kablede op på alle værelser og
ned til krydsfeltet med den og det virkede perfekt.

Hvad sker der hvis kablet bliver klemt?

Mvh
Jimmy

Fra : Leonard

Dato : 01-11-04 10:18

"Jimmy" <bla@bla.bla> wrote:

>Hvad sker der hvis kablet bliver klemt?

En eller flere af lederne indeni kan knække, og så mister du
forbindelsen.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-11-04 15:21

"Jimmy" <bla@bla.bla> wrote in message

> Jeg kender pistolen fra et kollegie, hvor de kablede op på alle værelser
> og
> ned til krydsfeltet med den og det virkede perfekt.
>
> Hvad sker der hvis kablet bliver klemt?

De 4 par bliver trykket sammen, som skulle være adskilt, par kan bliver
splittet op. Inpedans kan blive ødelangt, og der kan sikkert opstå
returnloss..

nu skal der jo meget til før man ikke kan køre 100Mbit ethernet... Men
testes installationen som en cat5e med en rigtig tester.. så kan der nemt
opstå problemer hvis kablet er beskadiget.. især hvis der sættes en sådan
klampe hver 20cm og den er trykket helt i bund hver gang... Kablet skal jo
gerne ligge løst og uden noget der er noget der klemmer omkring det.

Fra : Sophus Vørsing

Dato : 01-11-04 10:58

> [...]
> paneler.
>
> Nogen der har en ide til hvor man kan få sådan en?

Kan formodentlig købes i velassoterede værktøjsmagasiner. Købte min hos Carl
Rasmussen, Herlev.

Mvh Sophus

Fra : Karsten Krambs

Dato : 01-11-04 11:56