Manuelt opsætning af netværk?
Fra : IzNoGoUd

Dato : 31-10-04 20:06

Jeg kan fornemme på gruppen at det var smart sætte sit netværk manuelt
op!
Men hvordan sætter man sin router op!
Jeg ville gerne beholde DHCP aktiv, når der er en maskine på besøg, så
er det jo dejligt nemt at bare sætte den til netværket.
Men mine andre maskiner 4 ialt kan jeg jo konfigurere så jeg bruger
faste ip numre.

Er det bare at sætte min Zyxel 650 op så startadresserne begynder med
fx. 10.0.0.10 Altså "Client IP Pool Starting Address" 10.0.0.10?

Er det en korekt fremgangsmåde, eller skal jeg slå DHCP helt fra?

Er det så fint at bruge 10.0.0.2 til 10.0.0.5 til fast ip numre på
maskinerne?

Jeg kunne selvfølgelig prøve mig frem, men jeg ville nu gerne have et
godt råd til korekt opsætning

best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
*
"All your base are belong to us"

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 31-10-04 21:31

"IzNoGoUd" <iznogoud@iznogoud.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det en korekt fremgangsmåde, eller skal jeg slå DHCP helt fra?
>
> Er det så fint at bruge 10.0.0.2 til 10.0.0.5 til fast ip numre på

Det er ihvertfald en måde jeg selv kunne finde på
Behold DHCP på, men set evt. adress pool (eller hvad den hedder) til 2-3
adresser,
ikke at det gør så meget, men så ved du 33% sikkert hvilken adresse en ny
maskine får tildelt.

Mvh
Søren Steinmetz

Fra : IzNoGoUd

Dato : 31-10-04 22:27

On Sun, 31 Oct 2004 21:30:49 +0100, "Søren Steinmetz"
<nospam2004@reopos.dk> wrote:

> [...]
>adresser,
>ikke at det gør så meget, men så ved du 33% sikkert hvilken adresse en ny
Jeps jeg kan se lyset, god ide med de 2-3 adresser