msn messenger - problem med lyden / Cisco~
Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 31-10-04 00:58

Hej NG!

Her et uddrag fra : http://messenger.msn.com/Help/Issues.aspx
For at sikre at vi kan levere den bedste lydteknologi i forbindelse med
opkald fra en computer til en anden computer eller opkald fra en computer
til en telefon fra MSN Messenger, har vi foretaget tekniske forbedringer.
Det betyder, at du kun kan bruge Messenger version 4.5 eller nyere til disse
funktioner, hvis:
a.. Du ikke befinder dig bag en firewall eller
b.. Du befinder dig bag en UPnP-firewall (Universal Plug and Play) eller
c.. Du bruger en UPnP-aktiveret NAT-enhed
Mit spm. er så, hvad skal jeg gøre på min Cisco 1605 for at aktivere UPnP?
Er det overhovedet muligt?

mvh
Niels Henrik Egebjerg

Fra : Sander

Dato : 31-10-04 11:13

Måske denne side kan hjælpe lidt.
http://www.portforward.com/cports.htm
Sander.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-11-04 17:55

On Sun, 31 Oct 2004 01:57:50 +0200, "Niels Henrik Egebjerg"
<nhe@nospam.dk> wrote:

> Mit spm. er så, hvad skal jeg gøre på min Cisco 1605 for at aktivere UPnP?

Cisco IOS understøtter ikke UPnP.

UPnP er en hjernedød løsning, og det er da også default slået fra med
XP SP2.

I stedet kan man i NAT statisk mappe de porte, der er nødvendige.

-A