Router med timeout ved FXP overførsel
Fra : Emil J

Dato : 29-10-04 15:17

Hejsa

Jeg har ADSL hos TDC, og jeg har lige købt en 3Com OfficeConnect Cable/DSL
Gateway. Før dette fik jeg mit IP direkte fra TDC, via deres såkaldte
modem. Nu har jeg så købt en router for at kunne sætte mange maskiner på
internettet på én gang. Problemet er, at jeg normalvis kører en FTP-server
på min computer nr. 2, og jeg overfører altid til den gennem FXP (Site to
site transfer) jeg bruger altså en FTP-klient på min egen computer, til at
overføre til min server fra et site ude i verden). Før jeg fik en router
fungerede dette fint nok, men efter routeren er sat til, vil den hverken
overføre i passive mode eller no passive mode.

Ved passive mode on får jeg følgende besked:

RETR test.txt
426 Connection closed: No connection could be made because the target
machine actively refused it.

Og når passive mode er slået fra får jeg denne.

STOR test.txt
150 Opening ASCII mode data connection for test.txt.
RETR test.txt
426 Connection closed: Connection timed out.

Hvis jeg bare uploader til FTP'en fra min computer, eller en hvilken som
helst anden computer, så virker det fint nok, det er kun når jeg prøver at
FXP til den.

Jeg har prøvet både med G6/Bulletproof FTP og ioFTPD, begge sat op til at
acceptere FXP. Men jeg kan ikke overføre til nogen af dem. Jeg antager
naturligvis at det er routerens indstilling der er noget galt med,
eftersom FTP-serverne fungerede fint da der ikke var en router imellem min
egen computer og den anden server.

Jeg har slået firewallen fra i routeren, jeg har sat den til at redirecte
alle forespørgsler på alle porte til min servers virtuelle DMZ host, altså
min servers interne IP.

Link til routeren:
http://www.3com.com/prod/en_EU_EMEA/detail.jsp?tab=features&sku=3C857-US

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig, eftersom jeg ellers har smidt
250 kr. ud på en router jeg ikke gider have sluttet til.

/Emil J

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 29-10-04 17:39

Sæt ftp serveren til at bruge din public IP ved passive mode transfers.
Forward et port range i routeren til din ftp server og sæt ftp serveren
til at benytte dette portrange til data transfers.

Så bør det virke - det samme gælder iøvrigt for alm. ftp klienter.

/Uffe

Fra : Emil J

Dato : 30-10-04 22:55

Yes. Nu virker det bare perfekt. Jeg takker mange gange.

--
Using Opera's revolutionary e-mail client: http://www.opera.com/m2/