Bredbaand professional med ekstra ip adres~
Fra : Martin Svenningsen

Dato : 28-10-04 21:40

Efter lidt korrespondance i tele.internet.adsl er jeg blevet foreslået
at stille mit spørgsmål i denne gruppe i stedet.

Here goes:

Hvordan får jeg glæde af de ekstra ip adresser jeg har til rådighed
hos TDC

Her er der hvad der står i brevet fra TDC

Kundens ip net: 80.63.247.16/30 (255.255.255.252) (80.63.247.17 -
80.63.247.18)
(LAN interface)

WAN forbindelse hos DTC: 80.62.136.197 (Netmaske: 255.255.255.252)
(serial interface) hos kunde: 80.62.136.198 (Netmaske:
255.255.255.252)

Post data: encapsulation aal5snap no reverse arp

I routeren, (en d-link di-804v) har jeg på wan siden 80.62.136.198 med
80.62.136.197 som gateway og på lansiden 192.168.0.1 hvor der er
koblet omk. 25 pc på som alle har adgang til internettet
Internet forbindelsen kører fint nok, men hvordan får jeg stillet en
nr2 mailserver op på f.eks. 80.63.247.18
Kan routeren håndtere det?
Evt. hvilken router kan bruges til ovenstående setup? Skulle gerne
kunne håndtere VPN også.

Mvh
Martin Svenningsen

Fra : Per Hoffmann

Dato : 28-10-04 22:42

"Martin Svenningsen" <trofast1@os.dk> wrote in message
> [...]
> nr2 mailserver op på f.eks. 80.63.247.18
> Kan routeren håndtere det?
> Evt. hvilken router kan bruges til ovenstående setup? Skulle gerne

Ifølge TDC kan de her bruges, fx Cisco Soho91, 831, 1710 og 1721
http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_bred_faq#ol_Routeren
men de er alle ret så kostbare.
Det er nok det billigste at bruge en software firewall, dette kunne være
http://www.m0n0.ch/wall/
Den kan det du skal bruge, har selv en og det virker.
Hilsen Charlie

Fra : Jens

Dato : 29-10-04 07:42

"Martin Svenningsen" <trofast1@os.dk> skrev i en meddelelse

> Evt. hvilken router kan bruges til ovenstående setup? Skulle gerne
> kunne håndtere VPN også.

Linksys Rv082. www.linksys.com

En 8 ports router, med 2 wan porte, som kan køre DMZ eller Dual wan på port
2, med loadbalance, failover og hvad der ellers hører til.

Den kan håndtere 50 samtidige vpn forbindelser, og være endpoint for
dem......

Prisen er ca 2500,-

Mvh Jens

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 29-10-04 09:02

Jens wrote:

> [...]
> 2, med loadbalance, failover og hvad der ellers hører til.
>
> Den kan håndtere 50 samtidige vpn forbindelser, og være endpoint for

Den er faktisk "lækker" til prisen, men desværre lader det til at
firmwaren er alt andet end fejlfri.
Søg på Google.

--
Steen Suder

Fra : Jens

Dato : 29-10-04 09:42

"Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse

> Den er faktisk "lækker" til prisen, men desværre lader det til at
> firmwaren er alt andet end fejlfri.
> Søg på Google.

Det er rigtigt nok, der er et par "bugs", min kører endnu med firmware
"original".
Feks dmz benet på "wan2" virker ikke, men derudover har jeg ikke ramt noget
skræmmende, det er en ret ny model, lad dem nu få et par måneder til at
justere firmwaren mens de ser hvor populær den bliver....., så tror jeg der
kommer en del flere funktioner i den end der er i de mest skrabede modeller.

Hvis man så sammenligner med priserne på andre routere, der kan håndtere 50
vpn`s ad gangen, som endpoint, så er den jo decideret billig.....

Mvh Jens

Fra : Martin Svenningsen

Dato : 29-10-04 14:03

Hvor mange af IP adresserne kan jeg så få glæde af, hvis jeg køber
ovenstående? Lyder ellers atraktiv

Ser også smart ud. Hvor mange ip adresser får jeg så her glæde af?
Ser umidelbart ud til ikke at kunne håndtere VPN ?

Jeg tror jeg vil kigge nærmere på http://www.m0n0.ch/wall/ her i
weekenden.

Foreløbelig mange tak for svarene. Jeg spørger sikkert til lidt mere
når jeg er kommet et skridt videre.

God Weekend

Martin

Fra : Kas.

Dato : 29-10-04 14:44

Du kan også prøve den her router: http://www.xincom.com/twr502.html

Ifølge manualen skulle dit setup kunne lade sig gøre:
http://www.xincom.com/product_guides/502_user_guide.pdf

Kasper