TV på netværk?
Fra : Stone

Dato : 28-10-04 16:08

Hej NG!

Jeg har et eksternt tv-"kort" til min pc'er, den er tilsluttet via USB 2.0.
Så var det jeg tænkte om man kunne sende signalet ud på mit netværk så det
var tilgængelig på alle computere?
Håber min mit spørgsmål er forståeligt!

Steen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 28-10-04 16:13

Stone <12@45.dk> skrev 2004-10-28:
> [...]
> Så var det jeg tænkte om man kunne sende signalet ud på mit netværk så det

Teoretisk er det muligt. Om det kan lade sig gøre i praksis er en anden sag.
Det afhænger selvfølgelig også af båndbredden på dit netværk.

En 800x600x16bit =~ 1Mb. 25 frames/sec => 25Mb/sek over netværket (uden
compression), hviket kræver gigabit.

Thomas

Fra : Steen

Dato : 28-10-04 16:18

Hej

Så i stedet for USB stikket skal i computeren, så skal det laves om til et
RJ45 stik og i min router?
jeg har 1M/bit forbindelse

Steen

Fra : Steen

Dato : 28-10-04 16:19

Ups tag dig ikke af navnet har liget ændret det fra stene til Steen

Fra : Mads Bahrt

Dato : 28-10-04 19:02

Thomas S. Iversen wrote:

> [...]
> Det afhænger selvfølgelig også af båndbredden på dit netværk.
>
> En 800x600x16bit =~ 1Mb. 25 frames/sec => 25Mb/sek over netværket (uden

Du skriver lille b når du mener stort B, da lille b er bit og stort B er
bytes. Der burde altså have stået:
"En 800x600x16bit =~ 1MB. 25 frames/sec => 25MB/sek over netværket (uden
compression), hviket kræver gigabit."
I øvrigt havde det været nemmere bare at holde sig i bit hele vejen
igennem, da det alligevel er et netværk det skal sendes over og
kapaciteten der er angivet i bit per sekund.

MVH
Mads

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-10-04 22:55

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> wrote in

> En 800x600x16bit =~ 1Mb. 25 frames/sec => 25Mb/sek over
> netværket (uden compression), hviket kræver gigabit.

Nu ved jeg ikke om det bare et mit tvkort der ikke kan mere men dens
standard størrelse er 320*240 - altså et ret meget mindre billede

Hvis du engang føler ingen hører dig.. Elsker dig... Holder af dig..
ser dig.. Ingen vil snakke med dig.. Så husk blot på.. FALCK ER DER
ALTID!

Fra : Ole Stigaard

Dato : 29-10-04 09:36

On 28 Oct 2004 15:13:17 GMT, Thomas S. Iversen <zensonic@zensonic.dk>
wrote:

> En 800x600x16bit =~ 1Mb. 25 frames/sec => 25Mb/sek over netværket (uden
> compression), hviket kræver gigabit.

PAL tv-standarden er ikke i så høj opløsning. 625 vandrette linjer
(interlaced, dvs 625 pr 1/12,5 sec.)
Jeg tvivler derudover på at et analigt tv-signal rummer hvad der svarer
til 16 bit farvedybde (65000 farver)

Ole S

--
My mailaccount is not read. Please use news'ad'stigaard'dot'net
Jeg læser ikke post til denne adresse. Brug istedet

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-10-04 18:06

"Stone" <12@45.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> 2.0. Så var det jeg tænkte om man kunne sende signalet ud på mit
> netværk så det var tilgængelig på alle computere?

Grabbe signalet og streame det ud, fx. via web.

Engang for mange år siden legede jeg med Microsoft Media Encoder og
streamede MMS ud fra mit TV-kort.

--
Bjarke Andersen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 28-10-04 18:20

Stone wrote:

> [...]
> Så var det jeg tænkte om man kunne sende signalet ud på mit netværk så det

Ja, jeg kan godt se idéen. Jeg ved ikke om VLC kan klare opgaven
tilfredsstillende, men prøv at kikke lidt rundt på hjemmesiden og dens
forum.

http://www.videolan.org/

--
Mvh. Lars

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-10-04 19:31

Lars Jørgensen <no@email.invalid> crashed Echelon writing

> Ja, jeg kan godt se idéen. Jeg ved ikke om VLC kan klare opgaven
> tilfredsstillende, men prøv at kikke lidt rundt på hjemmesiden og dens
> forum.

Kan den osse optage? Troede kun den kunne afspille.

--
Bjarke Andersen

Fra : Ivan

Dato : 28-10-04 18:30

"Stone" <12@45.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2.0.
> Så var det jeg tænkte om man kunne sende signalet ud på mit netværk så det

Jada....flere broadcastprogrammer har features i den retning....

Kig evt. på pysofts broadcaster.......efter min mening bedre end
mediaencoder, da du kan streame stort set alle videoformater......

Fra : Steen

Dato : 28-10-04 19:16

takker jeg kigger mig lidt omkring

Steen

Fra : Lauridsen

Dato : 28-10-04 22:14

"Stone" <12@45.dk> wrote in message
> [...]
> 2.0.
> Så var det jeg tænkte om man kunne sende signalet ud på mit netværk så det

Hej Steen

Her er et par tips til hvordan du kan få det til at køre:

Ingredienser:
1 stk. computer koblet til netværket
1 stk. Ekstern tvtuner tilsluttes
1 stk. windows media encoder installeret på computeren (gratis)
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/default.asp
Media encoderen installeres og den eksterne boks vælges som kilde. Efter
installation startes programmet og der vælges:
1.. Broadcast, capture or convert a file using New Session Wizard
2.. Broadcast a live event from attached devices or computerscreen
3.. Under "device options" vælges kun Audio og signalkilden vælges
4.. Under "Broadcast connection" vælges hvilken port. Evt kan programmet
selv finde en ledig port
5.. Profile selection: Vælg hvilken kvalitet du vil broadcaste. Evt kan du
lave din egen kvalitet
6.. Under "archive option" vælges IKKE at arkivere!!!
7.. Under display information kan du jo skrive hvad du vil...
8.. Settings review... Klik finish
9.. Herefter åbnes et vindue hvor man kan starte sin live broad cast
For at se hvad der sker på kameraet åbnes mediaplayeren i windows (kør:
mplayer2). Filer ---> åben ---> http://computernavn:portnummer

Derefter buffer playeren og afspiller hvad du har sat encoderen op til ...

Mvh.
Lars

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-10-04 14:02

"Lauridsen" <dsl30271@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> Media encoderen installeres og den eksterne boks vælges som kilde. Efter
> installation startes programmet og der vælges:

Det lyder smart, men synes ikke der er et sådan program på linket her. Der
er kun de forskellige Windows Media player versioner, men ikke nogen media
encoder?

Fra : Lauridsen

Dato : 30-10-04 17:53

> Det lyder smart, men synes ikke der er et sådan program på linket her. Der
> er kun de forskellige Windows Media player versioner, men ikke nogen media
> encoder?
Jo da :)
Ved "Vælg overførsel" trykker du lige på pilen til højre og vælger Windows
media Encoder.

Mvh.
Lars

Fra : Lauridsen

Dato : 30-10-04 17:56

> Det lyder smart, men synes ikke der er et sådan program på linket her. Der
> er kun de forskellige Windows Media player versioner, men ikke nogen media
> encoder?
Brug dette link: http://makeashorterlink.com/?B67815554

Mvh.
Lars

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 29-10-04 10:19

> [...]
2.0.
> Så var det jeg tænkte om man kunne sende signalet ud på mit netværk så det

Jeg bruger http://mythtv.org på min server. Det er en client/server løsning,
som dog kræver Linux på serveren.
Den koder typisk billedesignalet som MPEG2 i DVD kvalitet med 6 Mbit/s, som
sagtens kan transporteres over netværket.

Niels Dybdahl