Cat 5/5E patchkabel
Fra : Morten Koch

Dato : 28-10-04 08:21

Hej NG'er.

Hvor kort må jeg lave mine Cat 5 patch kabler ??
Jeg har forsøgt at klippe en ½-m over, men min Fluke DSP-100 klager over en
dårlig wiremap.
Hvis jeg så forlænger kablet, så er der ingen fejl.

Er der en minimumslængde ??
Mvh. Morten

Fra : H.S.

Dato : 28-10-04 10:37

"Morten Koch" <mkoch[@ntispam]mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> dårlig wiremap.
> Hvis jeg så forlænger kablet, så er der ingen fejl.

Jeg har set dem solgt helt ned til 10cm - men hvad fejlen ved dit kabel er,
kan jeg ikke sige.

Fra : TGD

Dato : 28-10-04 13:35

"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Jeg har set dem solgt helt ned til 10cm - men hvad fejlen ved dit kabel
> er,
> kan jeg ikke sige.

Kan det ikke være Fluken der har et mindste måleområde?

Fra : Morten Koch

Dato : 16-11-04 16:14

Undskyld den lange passive periode.
Jeg fandt fejlen. Helt banalt.
"Nogen" havde skiftet kæber i mit presse-værktøj, til et RJ50 stik.
Så nu trykkede værktøjet en ikke-eksisterende kniv ned i siderne af mit RJ45
stik, således at kontakt punkterne ved ben 1 og ben 8 blev "lukket" inde, og
der kunne ikke dannes forbindelse til terminalerne.
Øv. Mest fordi det tog så længe, at finde en så banal fejl. (Hvad pok....
bruger de også de 10-polede stik tik )

Mvh Morten

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 28-10-04 14:34

On Thu, 28 Oct 2004 09:21:09 +0200, "Morten Koch"
<mkoch[@ntispam]mail.dk> wrote:

> [...]
>dårlig wiremap.
>Hvis jeg så forlænger kablet, så er der ingen fejl.

OT:

Hvad koster en god allround kabeltester?
Flemming Jacobsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-10-04 15:29

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message

> OT:
>
> Hvad koster en god allround kabeltester?

Omkring 15 tusinde

Jeg har hørt denne her skulle være god, men har ikke prøvet den
http://www.elmanet.dk/fremvisns.asp?vareid=857
Ved faktisk ikke hvad den "rigtige" kabeltester koster.. Fluke DSP 4300,
men maskinerriet er ikke kun nok, så skal man have alt muligt tilbehør for
at komme til at teste...

Men sådan en husmandstester http://www.elmanet.dk/fremvisns.asp?vareid=760
er jo altid meget god at have, men spørgsmålet er om man vil give dette, i
forhold til den lidt mere simple diodetester man selv kan lave for omkring
100kr. men man kan ikke teste noget cat5e for at se om det overholder krav
til priser under 15000, det tror jeg ikke i hvertfald.

Forresten DSP 100, kan man vist heller ikke rigtig regne med.... man kan
lave de værste installationer, og den går alligevel igennem. Men det er jo
også en noget froældet cat5 tester

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-10-04 15:35

"Morten Koch" <mkoch[@ntispam]mail.dk> wrote in message
> [...]
> en
> dårlig wiremap.
> Hvis jeg så forlænger kablet, så er der ingen fejl.

For testeren er der nok.. har da også hørrt den ikke kan finde ud af korte
installationer... Nu er den jo heller ikke beregnet for at teste
patchkabler, men installationer. Prøv at lave en "permament link" med
installationkabel, 2 connectere, og så et patchkabel i den ene ende.. og så
kan du teste patchkablet i den anden ende.. Men om det er lavet korrekt kan
testen nok ikke altid svare på, men kablet er meget kort. hvis det er over
50cm vil den nok brokke sig over, hvis de ikke er monteret korrekt. en
såkaldt dårligwiremap som den vist siger..