Hvad skal man vælge?
Fra : Arne Madsen

Dato : 28-10-04 07:41

Jeg er på udkik efter en kvalitets firewall/router, og står mellem D-Link
DFL-200 og ZyXEL ZyWALL 2.
Det jeg er ude efter er en god Firewall og dernæst en funktionel LOG
funktion som jeg til en hver tid kan se igennem.

Den skal kun bruges som firewall til en enkelt maskine. Jeg er ikke
interesseret i en billig router til 300 Kr, hvor der kun er NAT funktion,
går man op i de lidt mere kostbare routere/firewalls så er der en masse om
VPN som jeg ikke skal bruge, men de har til gengæld mere Firewall og bedre
log funktioner, tilsyneladende efter hvad man læser....

Jeg har købt en Linksys BEFSX 41 som prismessig var fin ( 600 Kr.) men
loggen er ustabil. Den står altid tændt, og om morgenen når jeg tænder min
PC restarter Linksys, hvilke indebærer at loggen for gårsdagens og nattens
hændelser bliver slettet. Jeg har nedgraderet softwareen i produktet, og
derefter opgraderet til den sidste nye version, efter anbefalinger fra
Support, uden at det hjalp på sagen.

Er der ikke nogle her der har erfaring i ovenstående, det vil hjælpe mig
meget.

Venligst
Arne Madsen.

Fra : Arne Madsen

Dato : 29-10-04 20:12

Nå, som svar på mit eget spørgsmål, som der åbenbart ikke var andre der
kunne svare på, er der kommet følgende resultat.
BEFSX 41 er en skod router/firewall, det har jeg funder ud af nu. Jeg købte
en ZyXEL ZyWALL 2, og det er en drøm. Den fungerer bare perfekt, har mange
gode instillingsmuligheder, og lever fuldt op til mine krav om en god log
funktion.
Den er tilligemed pænt bygget i en god stabil kasse, og udstråler kvalitet.

Dyr men alle pengende vær.

Hilsen
Arne.