Router spørgsmål
Fra : Peter Weise

Dato : 27-10-04 15:03

En af mine venner har en router, det er en TDC har sat op for ham og han har
ikke selv forstand på at arbejde med den.

Når vi taler sammen på Picophone vises hans IP adresse i min Piciphone, og
sådan plejer det at være.
Nu hvor han har fået router vises hans IP og så et portnummer - således
62.243.xxx.xxx:22043.

Portnummeret er ofte forskelligt en anden dag vi taler sammen. Portnummeret
som Picophone bruger er 11676.

Jeg troede i starten at det var fordi han brugte NAT i sin router at port
11676 udadtil blev til 22043, men nu har jeg selv anskaffet en
Router/firewall (Linksys BEFSX41) og selv om NAT er sat til ser jeg ikke det
sammen fenomen for mit udstyr. 11676 internt og 11676 udsdtil, hvad er
årsagen til dette?

Venter spændt på svar...

Peter