Skillefilter til ADSL-modem
Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 26-10-04 21:21

Hejsa,

Jeg sidder lige ude for mit skillefilter og ADSL-modem. Tele2 er min
udbyder... Har lige to et halvt spørgsmål:

- Er det normalt netkabel der sidder fra skillefilter til adslmodemmet?
- Hvis nej, hvad er det så?
- Kan det forlænges ca. 8-10 meter uden fejl?

// Yoc.

Fra : TGD

Dato : 26-10-04 21:28

"Søren Aaholm Møller" <yocal@60696867.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udbyder... Har lige to et halvt spørgsmål:
>
> - Er det normalt netkabel der sidder fra skillefilter til adslmodemmet?

Nej det er et normalt telefonkabel.

> - Hvis nej, hvad er det så?

Telefonkabel

> - Kan det forlænges ca. 8-10 meter uden fejl?

Ja det skulle du kunne.

Ellers sæt en router op ved siden af modem og læg netværkskabler til PCerne.

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 26-10-04 21:36

> Nej det er et normalt telefonkabel.

Okay

> Telefonkabel

Fantastisk

> Ja det skulle du kunne.

Kanon!

> Ellers sæt en router op ved siden af modem og læg netværkskabler til
> PCerne.

Nja - skal have trukket hele skidtet ned i kælderen så det kan administreres
(læs: slukkes, tændes og yderligere fejlfinding) derfra. Men super! Så er
det jo bare at komme igang

// Yoc.

Fra : Kenneth Johansen

Dato : 27-10-04 18:26

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> "Søren Aaholm Møller" <yocal@60696867.dk> skrev i en meddelelse

> Nej det er et normalt telefonkabel.

> Telefonkabel

> Ja det skulle du kunne.

Det er ikke så smart at forlænge telefonkablet, da dette kan skabe støj på
linjen og dermed en ustabil forbindelse. Men der imod kan man godt sætte et
længere netværkskabel fra modem til pc eller andet udstyr...

> Ellers sæt en router op ved siden af modem og læg netværkskabler til
PCerne.

/ Kenneth

Fra : KsNa

Dato : 27-10-04 19:54

"Kenneth Johansen" <tank@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
et
> længere netværkskabel fra modem til pc eller andet udstyr...

Hvis det er fladkabel kan der være et problem, men med parsnoet kabel er der
ikke problemer med at bruge et længere kabel.

Mvh
Kim

Fra : Niels Callesøe

Dato : 27-10-04 20:15

Søren Aaholm Møller wrote:

> [...]
>
> - Er det normalt netkabel der sidder fra skillefilter til
> adslmodemmet? - Hvis nej, hvad er det så?
> - Kan det forlænges ca. 8-10 meter uden fejl?

Tommelfingerreglen siger at netop det korte kabel ml. skillefilter og
modem er det eneste du ikke bør forlænge. Du kan forlænge før
skillefilter eller efter modem, men helst ikke mellem dem.

Vil du alligevel forsøge, er det ganske rigtigt et almindeligt
telefonkabel, RJ-11. Husk at bruge parsnoet hvis du prøver.

--
Niels Callesøe - dk pfy

http://bash.org/GODvsBUSH.gif - Any questions?

Fra : Juel CH

Dato : 28-10-04 13:19

I min installation (dog ADSL via ISDN) har jeg forlænget forbindelsen mellem
skillefilter og Router fra kælder og op til anden sal uden problemer,
forbindelsen er enda taget ud fra et par ekstra tråde jeg havde i min ISDN
husinstallation. Så mine erfaringer sig at det ikke er noget problem.

Fra : Niels Callesøe

Dato : 30-10-04 08:13

Juel CH wrote:

> I min installation (dog ADSL via ISDN) har jeg forlænget
> forbindelsen mellem skillefilter og Router fra kælder og op til
> anden sal uden problemer

Hvis det du skriver er det du mener, så bruger du ikke det
standardudstyr der leveres af TDC. Bruger du standardudstyret, er der
ingen forbindelse mellem skillefilter og router (den går via modemet).

Er du sikker på at det ikke er mellem modem og router du har forlænget?