isdn begrændset opkald
Fra : Carl Rasmussen

Dato : 26-10-04 09:07

Hej jeg er en af de 5% som ikke kan få adsl.
Jeg har 3 computer som kører på netværk med en zyxel prestige 100IH router.
det virker også fint,.
Mit ene problem er at jeg kun har 8 timer opkobling til internettet om dagen
så i weekenden har jeg problemer med at begrænse forbruget.
Findes der et tidstæller program som kan holde øje med forbruget??
Det andet problem er at når ungerne skal spille på netværk kobler
internettet
også til.

Fra : Knud

Dato : 26-10-04 11:24

Carl Rasmussen wrote:
> [...]
> Findes der et tidstæller program som kan holde øje med forbruget??
> Det andet problem er at når ungerne skal spille på netværk kobler

Mit forslag kunne godt lyde som lidt "overkill" men...

Jeg tror jeg ville købe en billig router (ethernet/ethernet) og sætte
den i mellem din 100IH og LAN.

Filtermulighederne er ok i 100IH men de er "speget" at sætte op og
bruger interfacet er tungt.

Selv billige små routere har features som kan løse dit problem.

Knud

Fra : Gunnar

Dato : 26-10-04 12:16

> Findes der et tidstæller program som kan holde øje med forbruget??

Ja prøv Stones Connect control. Jeg husker ikke navnet Men det er Sten
HJjelmstrand der laver det.
Gunnar

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 26-10-04 13:01

> Det andet problem er at når ungerne skal spille på netværk kobler
> internettet også til.

ZoneAlarm burde kunne begrænse spillene til at bruge det lokale netværk og
spærre spillenes adgang til Internettet.

Niels Dybdahl

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-10-04 18:50

"Carl Rasmussen" <carlh@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Hej jeg er en af de 5% som ikke kan få adsl.

Og har prøvet at spørge Sonofon omkring FWA`?

Fra : Jan V.

Dato : 27-10-04 07:43

> "Carl Rasmussen" <carlh@vip.cybercity.dk> wrote in message
>
> Og har prøvet at spørge Sonofon omkring FWA`?

Sælger de stadig det ???

Det eneste jeg kan finde på deres hjemmeside ang. FWA er en 3 år gammel
pressemeddelelse.

Jeg mener også at Sonofon droppede det igen pga for lav indtjening.

/Jan

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 27-10-04 07:56

Jan V. wrote:

> Det eneste jeg kan finde på deres hjemmeside ang. FWA er en 3 år gammel
> pressemeddelelse.

Hmmm... så tror jeg at jeg ville have hørt, så se på:

<URL:http://sonofon.dk/erhverv/produkter/internet/sonofon_bredbaand/index.shtml>

Mvh.
Regnar

Fra : Jan V.

Dato : 27-10-04 07:58

"Regnar Bang Lyngsø" <regnar@writeme.com> skrev i en meddelelse

> Hmmm... så tror jeg at jeg ville have hørt, så se på:

> [...]

Nå ja, på deres Erhvers side - men nu kiggede jeg også ku på deres privat
del, og det er den del jeg mener at de har droppet.

/Jan

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 27-10-04 08:04

Jan V. wrote:
> [...]

> Nå ja, på deres Erhvers side - men nu kiggede jeg også ku på deres privat
> del, og det er den del jeg mener at de har droppet.

Der er intet på siden, der kræves at du er momsregistreret. De har valgt
at droppe at markedsføre deres produkt over for private - det er ikke
det samme som at du ikke kan købe det som privatperson.

Knus
Regnar

Fra : Jan V.

Dato : 27-10-04 08:19

> [...]
> at droppe at markedsføre deres produkt over for private - det er ikke
> det samme som at du ikke kan købe det som privatperson.

O.K.

Men som privatperson ville jeg nok ikke kigge på den side.

/Jan