wireless usb stick får ingen ip tildelt
Fra : Steffen

Dato : 25-10-04 12:51

Hej

jeg bakser med en topcom wireless usb stick. Den er blevet installeret
korrekt og modtager signal på omkring 50 % styrke. Problemet er at den
ikke bliver tildelt en ip-adresse andet end en 169.osv.-adresse, som
jeg jo ikke rigtig kan bruge til noget. Når jeg vælger forny under
winipcfg kommer en melding med noget a la "could not receive ip
adresse frm dhcp".

Den sidder på en toshiba p3 bærbar med win98se. Jeg skal ikke logge på
eget net men bruge den til de trådløse net, der er i Oslo, hvor jeg
bor.

Jeg har forsøgt at deaktive det interne netkort, der er i maskinen
under enhedshåndtering, men lige lidt hjælper det.

Forslag?

/Steffen

Fra : Jan Bachman

Dato : 25-10-04 13:01

> [...]
>jeg jo ikke rigtig kan bruge til noget. Når jeg vælger forny under
>winipcfg kommer en melding med noget a la "could not receive ip

Virker det trådløse, hvis du manuelt tildeler din usb stick en fast
IP-adresse?

/Jan

Fra : Steffen

Dato : 02-11-04 11:39

> Virker det trådløse, hvis du manuelt tildeler din usb stick en fast
> IP-adresse?

hvilke ip kunne det være?

Fra : Jens

Dato : 26-10-04 09:36

"Steffen" <moestrup@gmail.com> skrev i en meddelelse

> jeg bakser med en topcom wireless usb stick. Den er blevet installeret
> korrekt og modtager signal på omkring 50 % styrke.

Fra et AP du har kontrol over ?

Mvh Jens