Kan ikke få forbindelse, men nok se?
Fra : M.I

Dato : 24-10-04 11:22

Hej

Jeg er ved at slutte min bærbar til min stationære og internet gennem en
d-link 604 router (kablet, ikke trådløst). Win XP Pro begge maskiner. Har
kørt Windows XP Guiden Internetforbindelse på begge maskiner, valgt; "Andet"
og dernæst "Denne computer opretter direkte firbindelse til Internettet
eller gennem en netværkshub. Computere på nettet opretter også direkte
forbindelse..."

Pc'erne er angivet til at tilhøre samme gruppe. Jeg kan uden problemer se og
få få adgang til den bærbare fra den stationære. Så her er der ingen
problemer.
Men fra den bærbare kan jeg kun se den stationære computer under "Vis
arbejdsgruppecomputere", men ikke få adgang. Jeg får meddelelsen;
"\\Conmpaq er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge
denne netværksressource. Kontakt serverens administrator....."
Jeg er oprettet med samme navn og samme adgangskode på begge maskiner.
Gæstekonto er aktiveret på begeg maskiner.

På den bærbare optræder to netkort under "Netværksforbindelser", hvilket jeg
ikke helt forstår, da den jo kun har ét. Og jeg ved ikke om det har
betydning. Det første hedder: "1394-forbindelse (1394-netværkskort)" og det
andet, som jeg har valgt under Guiden til netværk hedder "LAN-forbindelse
(VIA-kompatibelt Fast Fast Ethernet-netværkskort)". Og er altså det den
bærbare bruger til nettet.

Kan nogen hjælpe mig igennem?

M.I

Fra : M.I

Dato : 24-10-04 11:25

Glemte at sige, firewall er deaktiveret ved alle netværksforbindelse, og der
er ingen andre installeret.

M.I

Fra : Jens

Dato : 25-10-04 07:33

"M.I" <doeFJERN@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Glemte at sige, firewall er deaktiveret ved alle netværksforbindelse, og
der
> er ingen andre installeret.

Aktiver Gæstekontoèn på begge maskimer.
(den kan lukkes igen efter en timestid.)

Mvh Jens

Fra : Kim S

Dato : 24-10-04 22:48

> [...]
> bruge
> denne netværksressource. Kontakt serverens administrator....."
Er XP's firewall slået til ?
Hvis ja, prøv at slå den fra.

Mvh, Kim