tynde klienter eller?
Fra : Leonard

Dato : 21-10-04 19:32

Da vi lige har haft indbrud og 9 ud af 15 PCere er væk skal der købes
nyt ind. Så er spørgsmålet om det bedre kan betale sig at købe noget
med en fælles server og så bare have nogle tynde klienter.
Brugerne er vant til at bruge Microsoft-produkter, men de kan jo blive
tvunget til at ændre vaner hvis det er nødvendigt.

Hvad kan lade sig gøre og hvad kan ikke med tynde klienter?
Jeg er helt på bar bund ligenu.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 21-10-04 19:34

Leonard <nospam@invalid.invalid> skrev 2004-10-21:
> Brugerne er vant til at bruge Microsoft-produkter, men de kan jo blive
> tvunget til at ændre vaner hvis det er nødvendigt.

Du kan godt få "tynde" klienter med en klient server opsætning til windows.
Ikke at det er billigt, men det kan godt lade sig gøre.

Fra : Leonard

Dato : 21-10-04 19:53

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> wrote:

>Du kan godt få "tynde" klienter med en klient server opsætning til windows.
>Ikke at det er billigt, men det kan godt lade sig gøre.

Hvilke specs. skal en sådan tynd klient have og hvad med serveren?
Og hvad er prisen i forhold til at XP og Office-pakke?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : hansi

Dato : 21-10-04 21:26

Jeg har en til salg i øjeblikket.
Du kunne være du kunne bruge den, til et start forsøg
Den fungerer fint hos mig, har computeren i kælderen og klienten på bordet
et klik og man er på i løbet af få sekunder.
Grunden til jeg sælger den er at jeg hellere vil prøve trådløst.
Du kan se den her sammen med specifikationer.
http://www.xn--pilemlle-94a.dk

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 21-10-04 23:24

On Thu, 21 Oct 2004 22:25:54 +0200, "hansi" <dsl780@vip.cybercity.dk>
wrote:

> [...]
>Grunden til jeg sælger den er at jeg hellere vil prøve trådløst.
>Du kan se den her sammen med specifikationer.

Den der har de også en af på min tidligere skole. Den var faktisk lækker
at sidde med/ved.
Flemming Jacobsen

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 22-10-04 11:33

Leonard wrote:

> [...]
> tvunget til at ændre vaner hvis det er nødvendigt.
>
> Hvad kan lade sig gøre og hvad kan ikke med tynde klienter?

En TS løsning til en 10-15 brugere kan laves forholdsvist billigt. En
stak HP 5300 klienter mod en server med godt med RAM 1 - 1.5 GB vil jeg
anslå.

Så længe du kører std. Microsoft applikationer får du ingen problemer,
sørg dog for at teste evt. 3. part programmer inden du køber løsningen ind.

For lige at besvare dit spørgsmål konkret - så kan de tynde klienter alt
det serveren kan (dvs. stort set alt) DOG er ydelsen på levende billeder
og højkvalitets audio kun middelmådig !

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk