Hvor kommer IP-adresse fra?
Fra : Preben Holm

Dato : 20-10-04 19:39

Hej alle

jeg prøvede på et tidspunkt et værktøj som kunne "mappe" en ca.-by fra
en IP-adresse.

Teksten var vist noget med "I think you live in" eller noget a'la "I
think you come from..."

Det virkede sådan næsten okay, men hvor og hvad hed det værktøj? Jeg har
simpelthen glemt det?

Nogen der kan hjælpe.. Har brug for at vide, hvor en IP-adresse kommer fra?

Mvh / Preben Holm

Fra : TGD

Dato : 20-10-04 22:02

"Preben Holm" <64bitNOnoSPAMno@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> simpelthen glemt det?
>
> Nogen der kan hjælpe.. Har brug for at vide, hvor en IP-adresse kommer

www.ripe.net der kan du komme lidt tættere på, eller en af de andre org.
hjemmeside

Der findes en del af de programmer tjek på tucows.com (under network el.
lign.) har haft 2 der kunne være rimelige præcise men kan ikke huske hvad de
hed.

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-04 13:29

http://www.google.dk/search?hl=da&q=ip+to+country&meta=

eller ip2country

Fra : Preben Holm

Dato : 21-10-04 20:07

Preben Holm wrote:
> [...]
> simpelthen glemt det?
>
> Nogen der kan hjælpe.. Har brug for at vide, hvor en IP-adresse kommer fra?

Det var mere præcist. Det var en selv-fabrikeret database hvor man som
bruger selv kunne fortælle hvorfra man kom - altså by'en i landet. Udfra
disse samlinger kunne man finde IP-til-byen istedet for.
Landet er self. givet udfra IP'en selv og kan slås op i ripe.net, men
det var ganske smart det andet her.

Mvh / Preben Holm

Fra : Preben Holm

Dato : 21-10-04 20:20

Noget a'la http://www.geobytes.com/IpLocator.htm, men bare bedre.

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 27-10-04 11:59

Preben Holm wrote:
> [...]

Det er nok:
http://www.hostip.info/

> Landet er self. givet udfra IP'en selv og kan slås op i ripe.net, men
> det var ganske smart det andet her.

Man kan ikke altid finde landet vha ripe.net.
Det kan være EU, eller adressen kan være i brug i et andet land end der
står i RIPE.

--
Niels