Cisco 837 og statisk IP
Fra : Leif Poulsen

Dato : 20-10-04 17:50

Hygge hejsa gruppe

En kunde har en C837 som der er lidt problemer med at få til at tale med
ISP'en. Umiddelbart kan ATM delen synkronisere fint op til DSLAMmen, hvor
hastighed forhandles fornuftigt. DSLAMmen er en Siemens 64 ports fidus. Der
kan køre OAM celler rundt ca. et minuts tid, hvorefter kontakten til den
udefra mistes, den har dog stadigt fint forhandlet hastighed, men ikke Annex
(Hvis det har noget at sige). På intet tidspunkt er det muligt at pinge
dyret.

Jeg kan fra Cisco's hjemmeside se at der er adskillige ting, der burde kunne
sættes i en sådan sag. F.eks. om den skal køre Annex B m.m. Det fortæller
kunden at han ikke har som valgmulighed (Betyder dette at han burde
firmwareopgradere?)..

Uden at vide meget om ATM eller Routere idet hele taget, fortalte jeg kunden
at han kunne taste VPI/VCI =0/101 og evt. få en BIOS opdatering til dyret og
ellers ringe til Ciscos support. IP mæssigt kunne det undre mig at han ikke
havde mulighed for at taste en gateway, men blot IP og maske.

Da jeg er så flink (Omend uvidende) tænkte jeg på om nogen mon havde en
konfigurationsfil, der kunne smides i Routeren, hvor blot IP adresserne kan
ændres.

Mvh Leif

Fra : Martin Schultz

Dato : 21-10-04 06:49

On 2004-10-20, Leif Poulsen <adressenerefterdetteleif@domaineterefterdettefakse.bynet.dk> wrote:
> [...]
> konfigurationsfil, der kunne smides i Routeren, hvor blot IP adresserne kan

Hvilken udbyder? Jeg har en konf fil til cybercity liggende her:

http://www.adsltips.dk/cisco-ios-conf.php

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Søren

Dato : 21-10-04 21:18

On 21 Oct 2004 05:49:22 GMT, Martin Schultz
<news2004@adsltips.invalid> wrote:

>Hvilken udbyder? Jeg har en konf fil til cybercity liggende her:
>
>http://www.adsltips.dk/cisco-ios-conf.php
>
>Martin

Det er TDC (Proaccess). Jeg ønsker at benytte denne router istedet for
Speedstream modemet samt Efficent Routeren. (Jeg ved godt at jeg blot
kunne købe en ethernet til ethernet router, men nu har jeg denne Cisco
837). Jeg har prøvet med denne config uden held.

ip subnet-zero
no ip source-route
no ip finger
ip dhcp excluded-address 192.168.1.1 192.168.1.20

ip dhcp pool rfc1918
network 192.168.1.0 255.255.255.0
default-router 192.168.1.1
dns-server 194.239.134.83 193.162.153.164

interface Loopback0
ip address 80.165.119.102 255.255.255.252
ip nat outside

interface Ethernet0
ip address 192.168.1.1 255.255.255.0
no ip redirects
no ip directed-broadcast
no ip proxy-arp
ip nat inside
no cdp enable

interface ATM0
no ip address
no ip directed-broadcast
atm vc-per-vp 4096
no atm ilmi-keepalive

interface ATM0.101 point-to-point
ip unnumbered Loopback0

no ip directed-broadcast
ip nat outside
pvc 0/101
vbr-nrt 512 512 1
encapsulation aal5mux ip

ip nat inside source list 40 interface Loopback0 overload

ip classless
ip route 0.0.0.0 0.0.0.0 ATM0.101

Jeg kan ikke pinge TDC i den anden ende. Jeg kan kun ping ATM
interfacet (80.165.119.102)

Er der andre som har en config som jeg kan prøve med ?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-10-04 21:46

On Thu, 21 Oct 2004 22:18:05 +0200, Søren <forsjov@yahoo.com> wrote:

> Det er TDC (Proaccess). Jeg ønsker at benytte denne router istedet
> for Speedstream modemet samt Efficent Routeren.

Det virker ikke.

-A

Fra : Søren

Dato : 22-10-04 18:36

On Thu, 21 Oct 2004 22:46:15 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Det virker ikke.
>
>-A
Hej

Kan du uddybe dit svar. Hvorfor skulle det ikke kunne virke ?. Er det
ikke blot at benytte den rette config. ?
Jeg benytter firmware 12.3

Søren

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-10-04 20:32

On Fri, 22 Oct 2004 19:36:29 +0200, Søren <forsjov@yahoo.com> wrote:

> Kan du uddybe dit svar.

ADSL er ikke 'bare' ADSL. TDCs udstyr kan ikke snakke ADSL med en 837.
Så simpelt er det faktisk.

> Er det ikke blot at benytte den rette config. ?

Nej. Så havde jeg ikke skrevet, at det ikke virker.

-A