Webspeed og Cisco 806 Router
Fra : Lars Ellekær Jacobse~

Dato : 20-10-04 01:55

Er der nogen herinde der har erfaring med at få en Cisco 806 router til at
logge på Webspeed ???

mvh
Lars

Fra : Morten Davidsen

Dato : 20-10-04 14:03

"Lars Ellekær Jacobsen" <lars.jacobsen@REMOVETHISinbound.dk> skrev i en
meddelelse news:4175b787$0$196$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Er der nogen herinde der har erfaring med at få en Cisco 806 router til at
> logge på Webspeed ???
Hmm ... sidst jeg sad og rodede med Cisco 806 routere, var det en
ATM-router. Dvs. til ATM over kobberet.
Jeg tvivler på at det har ændret sig, således at man kan bruge den sammen
med Webspeed.

/MD

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-10-04 22:27

On Wed, 20 Oct 2004 15:02:30 +0200, "Morten Davidsen"
<email@morten-davidsen.dk_nospam> wrote:

> Hmm ... sidst jeg sad og rodede med Cisco 806 routere, var det
> en ATM-router. Dvs. til ATM over kobberet.

Du husker galt. Cisco 806 er en Ethernet-til-Ethernet router med
en indbygget 4-ports 10 Mbps hub.

-A

Fra : Morten Davidsen

Dato : 20-10-04 23:09

> Du husker galt. Cisco 806 er en Ethernet-til-Ethernet router med
> en indbygget 4-ports 10 Mbps hub.
Takker Asbjørn .. trist at have problemer med hukommelsen i en så ung alder
som min :D ...

Nåh, .. men så er der jo intet galt for at Lars skulle kunne bruge den med
sin Webspeed forbindelse.

/MD

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-10-04 23:20

On Thu, 21 Oct 2004 00:09:10 +0200, "Morten Davidsen"
<email@morten-davidsen.dk_nospam> wrote:

> Nåh, .. men så er der jo intet galt for at Lars skulle kunne
> bruge den med sin Webspeed forbindelse.

Det er ikke givet. Han skriver om at 'logge på', og jeg aner
ikke, hvad det er for en slags 'logge på' der refereres til ifm.
Webspeed.

-A

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 21-10-04 13:10

On Thu, 21 Oct 2004 00:20:28 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Det er ikke givet. Han skriver om at 'logge på', og jeg aner
>ikke, hvad det er for en slags 'logge på' der refereres til ifm.
>Webspeed.

Jeg har lige haft fornøjelsen af at sætte en Webspeed forbindelse op
hos min far. Man skal aktivere kontoen for at den begynder at virke.
Derudover prøver modem'et at binde sig til een bestemt pc, pc'en man
bruger til at åbne forbindelsen med, så man skal efterfølgende bruge
MAC-kloning for at kunne sætte en switch på forbindelsen. Derudover er
den eneste logon jeg kan komme på, at der skal hentes en ip-adresse
pr. dhcp?

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Lars Ellekær Jacobse~

Dato : 21-10-04 18:58

> [...]
meddelelse news:4175b787$0$196$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Er der nogen herinde der har erfaring med at få en Cisco 806 router til at
Det jeg mener med at logge på er at den kan ikke få forbindelse ud af huset,
computeren kan godt se routeren og omvendt

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-10-04 21:45

On Thu, 21 Oct 2004 19:57:43 +0200, "Lars Ellekær Jacobsen"
<lars.jacobsen@REMOVETHISinbound.dk> wrote:

> Det jeg mener med at logge på er at den kan ikke få forbindelse ud af huset,

Check først, om den overhovedet får en adresse.

-A