ADSL med statisk WAN IP adr. problemer....~
Fra : Kasper

Dato : 19-10-04 07:45

Jeg har en adsl linje hvor jeg har fået oplyst IP adressen og subnet masken.

Det kan godt være det er et dumt spørgsmål, men behøver jeg en WAN gateway
for at få det til at virke? Jeg har en Speedstream 5660 router med
indbygget adsl modem.

Skal DNS serverne være indtastet nogle steder i routeren eller det nok at de
bare står på klientens maskine når jeg kører med statisk WAN IP adr?

Jeg ved naturligvis godt klar over, at på en klient maskien er gatewayen
routerens IP adr, men jeg kan bare ikke få dette setup til at virke efter
hensigten.....

På forhånd tak.

--
Note. Husk at fjerne "FJERN" fra min mail adresse, hvis du skal kontakte
mig.

Fra : Jens

Dato : 19-10-04 08:25

"Kasper" <info@"FJERN"specdep.dk> skrev i en meddelelse

> Skal DNS serverne være indtastet nogle steder i routeren eller det nok at
de
> bare står på klientens maskine når jeg kører med statisk WAN IP adr

Routeren skal vide hvilke DNSadresser den skal bruge.

Mvh Jens

Fra : Lone

Dato : 19-10-04 20:09

Problemet er løst Ellers tak for hjælpen.

Fra : KsNa

Dato : 19-10-04 20:33

Ingen lærdom til os andre, eller hva´ ? Hverken om netværk eller kønskifte.

Mvh
Kim

Fra : Lone

Dato : 19-10-04 22:50

Sorry, det var kærestens konto jeg kom til at anvendte

Fandt et konf. program til routeren og her behøvede jeg ikke at taste WAN
gatewayen ind. Det virkede bare.

Fra : KsNa

Dato : 20-10-04 20:13

> Sorry, det var kærestens konto jeg kom til at anvendte

Ha! Det kunne være, at man skulle prøve det - med bankkontoen.

Mvh
Kim