Synkonisering af dokumenter m.m. på 2 pc'e~
Fra :

Dato : 18-10-04 22:53

Jeg har 2 pc'ere (bærbar + stat.) - begge på XP home. Jeg vil gerne kunne
synkronisere dem regelmæssigt, så jeg har adgang til dokumenter og min
Outlook pst-fil fra begge pc'er - vel at mærke uden at jeg behøver at have
dem begge tændt for blot at køre netværk.

Nogen forslag el. links til mere viden om rejsemapper, offlineelementer el.
andet herom??

Mvh Jens

Fra : Jens

Dato : 18-10-04 23:06

"JØ" <jenf@person.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dem begge tændt for blot at køre netværk.
>
> Nogen forslag el. links til mere viden om rejsemapper, offlineelementer

Du kan ikke synkronisere uden at maskinerne er tændt samtidigt, medmindre du
bruger en usbdisk eller lignende.

Mvh Jens2

Fra :

Dato : 18-10-04 23:31

Forståes! Jeg beklager misforståelsen. Jeg har selvfølgelige begge pc'ere
tændt NÅR der synkroniseres. Det jeg ønsker er viden om, hvilken metode jeg
bør bruge hertil.

Mvh Jens1

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 19-10-04 08:51

> Forståes! Jeg beklager misforståelsen. Jeg har selvfølgelige begge pc'ere
> tændt NÅR der synkroniseres. Det jeg ønsker er viden om, hvilken metode
jeg
> bør bruge hertil.

Jeg har med held brugt følgende til at synkronisere mapper:
- "Rejsemappen" eller hvad den nu hedder i Windows. Her skulle jeg selv
aktivere synkroniseringen. Ved at dele en mappe, kommer alle filer som
placeres i mappen med i synkroniseringen. Der findes en klient til at
håndtere access databaser, men jeg har ikke set support for PST filer.
- "SyncIt" bruger jeg til envejssynkronisering mellem 4 servere fra en batch
fil som kører en gang i døgnet automatisk.
- xcopy har jeg anvendt til envejssynkronisering (backup).
- WinSCP er jeg meget glad for. Den har en synkroniseringsfunktion, men jeg
har aldrig prøvet den.

Jeg er ikke stødt på nogen synkroniseringsmulighed for PST filer. Jeg har
selv mine OE filer liggende på en server og kan accesse dem fra flere
forskellige PCere. Det virker bare ikke særligt godt. Hvis OE ikke kan få
fat på serveren, så resetter den opsætningen til at filerne ligger lokalt.
Jeg overvejer at skifte emailprogram af den årsag.

Niels Dybdahl

Fra : Calle.

Dato : 19-10-04 15:23

JØ wrote:
> [...]
> behøver at have dem begge tændt for blot at køre netværk.
>
> Nogen forslag el. links til mere viden om rejsemapper, offlineelementer

brug windows "rejsetaske" som er til formålet, og standard i windows
--
Calle.

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 20-10-04 09:39

> brug windows "rejsetaske" som er til formålet, og standard i windows

Hvordan får du den til at virke med pst filer ?

Niels Dybdahl

Fra : Calle.

Dato : 20-10-04 19:19

Niels Dybdahl wrote:

> Hvordan får du den til at virke med pst filer ?

det er vel en fil lige som alle andre. Kan du ikke trække PST filen over i
rejsetasken, og så kopiere rejsetasken over på den bæbare. På den bærbare
henviser du så bare til filen i rejsetasken
--
Calle.

Fra : AT

Dato : 20-10-04 19:54

> det er vel en fil lige som alle andre. Kan du ikke trække PST filen over i
> rejsetasken, og så kopiere rejsetasken over på den bæbare. På den bærbare
> henviser du så bare til filen i rejsetasken

Pst-filer er i den sammenhæng ikke filer som alle andre. Det er ikke muligt
at synkronisere disse filer.
Det ville være skønt. MS er ve bange for at miste lidt af deres marked for
exchange server i mindre soho kontore.
/alexander

Fra : Jens

Dato : 20-10-04 20:20

"AT" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> at synkronisere disse filer.
> Det ville være skønt. MS er ve bange for at miste lidt af deres marked for

Pst filer kan man jo kopiere så lystigt man vil.
Blot skal outlook kunne finde placeringen.

Mvh Jens

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 21-10-04 09:24

> det er vel en fil lige som alle andre. Kan du ikke trække PST filen over i
> rejsetasken, og så kopiere rejsetasken over på den bæbare. På den bærbare
> henviser du så bare til filen i rejsetasken

Så skal man holde tungen lige i munden. Hvis man den ene dag modtager emails
på den bærbare og den næste dag på den stationære og glemmer at synkronisere
indimellem, hvad så ? Microsoft har en speciel driver til access filer, så
hvis MS havde gemt emailsne i en Access fil istedet for en PST fil, så havde
det ikke været noget problem. Så måske findes der også en rejsetaskedriver
til PST filer ?

Niels Dybdahl

Fra : Jens

Dato : 21-10-04 09:43

"Niels Dybdahl" <ndy@fjern.detteesko-graphics.com> skrev i en meddelelse

> [...]
havde
> det ikke været noget problem. Så måske findes der også en rejsetaskedriver

Med PDAèr kan man jo bruge "Active sync" med outlook 2002.
Ellers kan man vælge at have sin pst på en usbkey, så kan outlook ikke
starte medmindre der er adgang til den.

Mvh Jens