Netværk/internet problem
Fra : Jonas Henriksen

Dato : 18-10-04 12:37

Okey here is the deal.
En et år gammel maskine, harddisken med systemdrevet på brænder af (efter ca
1år en WD120JB-hdd, tror det er sidste gang jeg køber dette fabrikat da det
ikke er første gang jeg har mistet en af deres Hdd!). En ny harddisk sættes
i (Seagate) og WinXP Pro Corp. edition installeres. SP1 installeres via
downloadet fil overført fra en anden PC. Netværket virker upåklageligt både
med krydskabel og gennem switch. Men internettet (cybercity 2mbit) opfører
sig super mærkeligt, nogle gange kan man komme på andre gange ikke. Men når
det lykkes at komme på så virker nettet måske 2 min man kan lige nå at søge
en gang på google eller loade en eller to andre sider og så er det slut?!
Det berømte skærmbillede prøv en anden addresse, opdater siden, registrer
netværksindstil. bliver vist og nettet er dødt! De nyeste drivere til
motherboardet er inst. og jeg har prøvet alt muligt andet, men nu har jeg
stort set givet op. Jeg er ikke i tvivl om at problemet er på denne pc og
ikke internetudbyderen, da internettet virker perfekt på en anden pc i
huset.

Nogen forslag til en løsning? Alle forslag modtages med kyshånd!

Motherboard:
Chaintech 9CJS Zenith
MOtherboardet har Dual LAN

IntelR PRO/1000CT Network Connection (Gigabit LAN)

On-board IntelR 82547EI Gigabit Ethernet Controller supports 2X Gigabit
performance through Communication Streaming Architecture and enable ASF
2.0-based secure remote management
Fast Ethernet Controller

On-board Realtek RTL8101L supports 10/100Mb Fast Ethernet

Fra : Khawk

Dato : 18-10-04 23:57

"Jonas Henriksen" <jonas_h@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> huset.
>
> Nogen forslag til en løsning? Alle forslag modtages med kyshånd!

Prøv at se om du har fået noget "snavs" ind på computeren som snupper din
båndbredde.
Kig på joblisten om der kører nogle programmer som ikke skulle køre. Det kan
f. eks. være firedaemon eller svhost (ikke svchost som er en del af windows)

mvh

Kim