VNC! Hvilken port/e?
Fra : BDF

Dato : 16-10-04 10:34

Hvilken port/e kører VNC på?
Kan nemlig ik rigtig få adgang til min HjemmePc fra arbejdet men nok pga min
router...

M.v.h. BDF

Fra : Jens B

Dato : 16-10-04 11:14

"BDF" <xxx@xxx.xx> skrev i en meddelelse
> Hvilken port/e kører VNC på?
> Kan nemlig ik rigtig få adgang til min HjemmePc fra arbejdet men nok pga
> min router...

Så vidt jeg husker er det 5900 (er dog ikke 100% sikker, men prøv det)

Jens

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-10-04 11:18

"BDF" <xxx@xxx.xx> wrote:

>Hvilken port/e kører VNC på?

Det er ikke lige så'n at gi' et klart svar på - Det afhænger nemlig af
hvilken VNC implementering du kører og hvordan den er opsat...

Men bruger du f.eks RealVNC er FAQ'en et godt sted at finde
oplysningerne:

http://www.realvnc.com/faq.html

>Kan nemlig ik rigtig få adgang til min HjemmePc fra arbejdet men nok pga min
>router...

Jep, du skal selvfølgelig åbne den rigtige port, dvs definere en virtuel
server i routeren der sender VNC trafikken til den rigtige maskine på
lokalnettet.

<mlr>

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 16-10-04 11:22

BDF wrote:
> Hvilken port/e kører VNC på?

De porte du har sat den op til at lytte på.

(Hint: kig i indstillingerne i programmet.)

<KLIP>

--
Steen Suder

Fra : GiWeo

Dato : 16-10-04 12:34

Hejsa

>Hvilken port/e kører VNC på?
>Kan nemlig ik rigtig få adgang til min HjemmePc fra arbejdet men nok pga min
>router...

Som standard 5800 OG 5900

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : GiWeo

Dato : 16-10-04 12:35

Og så skal du jo også lige fortælle routeren at frafik til/fra
5800/5900 skal videresendes til din lokale IP (192.168.1.x)

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Calle.

Dato : 16-10-04 17:31

BDF wrote:
> Hvilken port/e kører VNC på?
> Kan nemlig ik rigtig få adgang til min HjemmePc fra arbejdet men nok
> pga min router...
Det skal du selv bestemme under setup. Standard er 5800 via HTTP og 5900 via
VNC selv

--
Calle.

Fra : Mads

Dato : 16-10-04 23:25

"BDF" <xxx@xxx.xx> wrote in message news:ckqpu7$2iq0$1@news.cybercity.dk...
> Hvilken port/e kører VNC på?
> Kan nemlig ik rigtig få adgang til min HjemmePc fra arbejdet men nok pga
> min router...

Såvidt jeg husker har VNC ikke indbygget kryptering... så hvis du skal bruge
det til følsomme ting, ville jeg sende det igennem en SSH tunnel eller
lignende.
Men det er port 5900 + display no. Så hvis du sætter den til at køre men
display :3, så skal du redirecte 5903 i din router.

Hilsen
Mads