FTP Server og router opsætning
Fra : Alex

Dato : 15-10-04 19:21

Hejsa,

Jeg har nu i flere dage forgæves forsøgt at få min FTP Server til at
spille. Problemet er at den virker fint mellem to maskiner på
lokalnettet, men kan ikke accesses når jeg prøver via min WAN IP
addresse.

Mit setup er:
en ADSL linie hos Cybercity <->Zyxell 650R-31 <->Linksys WRT54G<->PC

ADSL routerens NAT er sat til SUA only, hvor trafik på alle porte
forwardes til 10.0.0.2 (Linksys routeren IP addresse på WAN siden)

Linksys (kører med Samadhi2 v2.00.8.6sw) port 21 er sat til at
forwarde til IP addressen på den maskine som kører FTP serveren....

Er der nogen i forum som har en idé om hvad der er galt ?

Mange tak på forhånd...

Mvh
Alex

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-10-04 20:37

Alex <dsl116587a_NO_SPAM@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>spille. Problemet er at den virker fint mellem to maskiner på
>lokalnettet, men kan ikke accesses når jeg prøver via min WAN IP

Det ku' være et loop-back problem der gør at du ikke kan 'se'
ftp-serveren på WAN-adressen, men alle vi andre herude godt kan ?!

Du kan jo vende tilbage med din WAN adresse, så skal vi checke om der er
hul igennem....

<mlr>

Fra : Calle.

Dato : 15-10-04 21:27

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
> ftp-serveren på WAN-adressen, men alle vi andre herude godt kan ?!
>
> Du kan jo vende tilbage med din WAN adresse, så skal vi checke om der

Den kan du jo se i headeren på hans indlæg : 212.242.212.193
--
Calle.

Fra : Alex

Dato : 16-10-04 17:59

Haløjsa,

den skulle køre nu på 212.242.212.193,

user: user
password: pass

Mvh
Alex

Fra : Alex

Dato : 16-10-04 19:06

okay virker fint nu

Det var Zyxel routeren som var problemet - under "Remote Management"
skal FTP porten lige sættes til den rigtige port og der skal tillades
forbindelse for "All" (står default til LAN)

Mange tak anyway !

Mvh
Alex

On Sat, 16 Oct 2004 18:59:14 +0200, Alex