Firewall or not
Fra : Bæ9

Dato : 13-10-04 20:46

Hej NG
Jeg skal lige være sikker, idet der er forskellige meninger om emnet, men
skær det lige ud i pap for mig: Er det nødvendigt med en firewall når jeg er
bag en router (hvor virtuel server ikke er enabled). Det er en d-link 704p,
altså en med printserver.

Hilsen Benny

Fra : Sander

Dato : 14-10-04 04:24

Ja det er nødvendigt, din router lukker kun for request fra internet siden,
d.v.s. at når der kommer en request fra en computer på lan siden af router
bliver det ledt igennem.
Altså routeren kan ikke se forskel på om det er dig eller et spyware program
der skaber trafik på nettet, derfor firewall'en som lukker for adgang til
nettet
for alle andre programmer end dem du har givet tilladelse til.

Sander.

Fra : Jens

Dato : 14-10-04 09:36

"Sander" <noller1@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nettet
> for alle andre programmer end dem du har givet tilladelse til.

De fleste routere kan nu filtrere lige så effektivt, eller bedre end en
software firewall på pcèn....

Mvh Jens

Fra : Calle.

Dato : 14-10-04 16:27

Sander wrote:
> [...]
> for adgang til nettet
> for alle andre programmer end dem du har givet tilladelse til.

XP's firewall tor da også kun den ene vej
--
Calle.