Åbning af port på Router
Fra : Kristian

Dato : 12-10-04 19:48

Hej

Jeg har et spørgsmål angående åbning af port på router??
Håber der er nogen der kan hjælpe mig. Vi har et netværk herhjemme
hvor jeg får net fra min fars com/router. Routeren hedder D-Link og er
af model DI-604. Jeg vil gerne vide hvordan jeg åbner en port f.eks
port 14567, således jeg kan lave et online spil over nettet, således
andre kan joine mit spil. Det kan de nemlig ikke nu, er der en bestemt
ip jeg skal bruge. Jeg har hørt at man skal åbne den port man vil
spille fra. men hvordan gør jeg det? please, nogen der kan hjælpe?

MVH Kristian

Fra : Søren Blom

Dato : 12-10-04 21:28

"Kristian" <kristian.andersen@stofanet.dk> skrev

> [...]
> ip jeg skal bruge. Jeg har hørt at man skal åbne den port man vil
> spille fra. men hvordan gør jeg det? please, nogen der kan hjælpe?

Prøv at kik i manuellen for routeren, i den står hvordan du får adgang til
routerens opsætning og åbner for de porte du har brug for.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Janner

Dato : 13-10-04 08:22

> spille fra. men hvordan gør jeg det? please, nogen der kan hjælpe?

Skriv routerens adresse ind i explorer... min er http://192.168.1.1/ ved
ikke om det også er default ved en ny router, så beder routeren om et
password (dette er admin hvis du ikke har ændret det) under advanced kan du
åbne porte m.v. disse er fordlet ud på de forskellige ip adresser som
routeren giver de foskellige maskiner. Er du i tvivl om hvilken adresse din
egen maskine har vælg : start-kør skriv cmd for at få et dos vindue
heriskriver du ipconfig .... og voila din adresse kommer frem

Hygge

JAn

Fra : Kristian

Dato : 13-10-04 18:55

"Janner" <jan@nospam_spørg_efter_rigtig_adresse.dk> wrote in message news:<416cd777$0$22688$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>...

> [...]
> egen maskine har vælg : start-kør skriv cmd for at få et dos vindue
> heriskriver du ipconfig .... og voila din adresse kommer frem

Hej JAN

Ok, men må jeg få din e-mail, har et billede du skal se af min
advanced, der er en menu med en masse ting jeg kan gå ind i ude til
højre. Der står øverst virtuel Server, under den står der Application
(er det den jeg skal ind i) der inde kan jeg skrive noget trigger ned,
samt incoming port. Send lige mail til kristian.andersen@stofanet.dk
deri kan du lige skrive din mail? ok?

Fra : Jens

Dato : 13-10-04 09:38

"Kristian" <kristian.andersen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

>Vi har et netværk herhjemme
> hvor jeg får net fra min fars com/router. Routeren hedder D-Link og er
> af model DI-604. Jeg vil gerne vide hvordan jeg åbner en port f.eks
> port 14567,........

Spørg routerens ejer om du må låne manualen på den, og få passwordet til
opsætningen...

Mvh Jens