cat5 i forskellige farver??
Fra : Starup

Dato : 12-10-04 15:02

Kan nogen sige mig om der er en mening med at der findes cat5 kabler i
forskellige farver (grøn, blå og gul) eller er det bare for sjov??

Hilsen
Jan

Fra : Peter Jensen

Dato : 12-10-04 15:26

"Starup" <janulla@"dette skal væk"hjortegaarden.dk> skrev i en meddelelse
> Kan nogen sige mig om der er en mening med at der findes cat5 kabler i
> forskellige farver (grøn, blå og gul) eller er det bare for sjov??

Det er primært for sjov, eller af praktiske årsager alt efter hvordan
man ser på det.
Jeg bruger lystigt grønne og røde kabler i mine krydsfelter, som
både anvendes til netværk og telefoni. Så er det nemt at se
hvad der er hvad. Der er sikkert andre der har fundet andet
praktisk at bruge de til.
Men der er som sådan ikke anden forskel på kablerne end
farven.
Her er ikke taget med i betragtning at der findes krydsede
kabler
--
Peter J

Fra : Starup

Dato : 12-10-04 15:40

Mange tak for svaret.

hilsen
jan

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 12-10-04 15:43

> [...]
>
> "Starup" <janulla@"dette skal væk"hjortegaarden.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det er primært for sjov, eller af praktiske årsager alt efter hvordan

Det er rart i et netværk med både POTS, ISDN, ADSL, printere, backbone samt
FE at kunne se forskel på hvad der er hvad.

Mener at have set en "officiel" fordeling af hvilke farver man "normalt"
bruger til at fortælle hvad der er hvad.

Mvh
Søren Steinmetz

Fra : Arne Keller

Dato : 12-10-04 21:27

Søren Steinmetz wrote:
> [...]
>
> Mener at have set en "officiel" fordeling af hvilke farver man "normalt"
> bruger til at fortælle hvad der er hvad.

Der findes ingen fast regel for anvendelsen af farverne på kabler eller
patchkabler.

Det eneste der findes en standard for er farvemærkning af paneler.

--
Arne Keller
Jeg utaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 12-10-04 21:42

"Arne Keller" <arne@kellernet.org> skrev i en meddelelse

> Der findes ingen fast regel for anvendelsen af farverne på kabler eller
> patchkabler.
>
> Det eneste der findes en standard for er farvemærkning af paneler.

Jeps der var den, havde fået det at vide for et par år siden men ikke rigtig
brugt det siden

Mvh
Søren Steinmetz