Messenger/ net send / net start messenger ~
Fra : Peter Holm

Dato : 11-10-04 11:17

hejsa
for at slippe af med Windows Messenger, så den ikke laver ged i MSN har jeg
kørt denne lille program af Chris Hansen:
http://www.softpedia.com/public/cat/13/9/13-9-247.shtml

Når MSN en sjælden gang imellem ikke fungerer, har jeg tidligere anvendt dos
kommandoen 'net send' til andre på netværket.
Men 'net send' synes ikke at fungere på min maskine længere.

Kan nogen fortælle mig, om min uninstall af messenger har noget at gøre med
dette? Jeg tænker her på, om
net start messenger - net stop messenger (som jeg mener er det der får 'net
send' til at virke) er deaktiveret af det program jeg har brugt til
uninstall af Windows Messenger, eller har de to ting intet med hinanden at
gøre?

Mvh

Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 11-10-04 11:34

Peter Holm wrote:
> hejsa

btw..
maskinerne kører win xp home eller xp pro

peter

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-10-04 13:54

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> crashed Echelon writing

> Når MSN en sjælden gang imellem ikke fungerer, har jeg tidligere
> anvendt dos kommandoen 'net send' til andre på netværket.
> Men 'net send' synes ikke at fungere på min maskine længere.

Net kommandoen er en del af messenger servicen (ikke at misforstå den med
MSN IM Messenger som er noget helt andet).

Derfor virker fx. din net send kommando ikke længere, fordi du har
afinstalleret den.

--
Bjarke Andersen

Fra : Peter Holm

Dato : 11-10-04 15:17

Bjarke Andersen wrote:
> [...]
> med MSN IM Messenger som er noget helt andet).
>
> Derfor virker fx. din net send kommando ikke længere, fordi du har

ok tak - så er det på plads.
Mvh
Peter