Langsomt netværk "indefra"
Fra : Morten

Dato : 09-10-04 17:04

Jeg har en ADSL forbindelse hvor jeg har sat en Linux maskine op som
webserver. Når jeg tilgår maskinen (www.kikobu.com) ud i byen, svarer
den fint. Men hvis jeg tilgår den fra LAN'et, via www.kikobu.com, er den
fælt langsom (men svarer dog). Bruger jeg den interne 192.168.*.* IP
adresse er den naturligvis lynhurtig.

Hvad er det der sker? DNS er sat hos speednames, er der andet der gør
sig specielt gældende når man tilgår fra samme LAN? (Data skal vel både
ud og ind via samme ADSL forbindelse hvilket kan sløve den, eller?)

Takker,

Morten

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-10-04 17:44

Morten <usenet@kikobu.com> wrote:

> [...]
>den fint. Men hvis jeg tilgår den fra LAN'et, via www.kikobu.com, er den
>fælt langsom (men svarer dog). Bruger jeg den interne 192.168.*.* IP

Prøv at køre en 'tracert' på www.kikobu.com

Jeg vil tro den viser at din trafik kører op gennem din ADLS forbindelse
til udbyderen og retur igen.

Hvilken bredbåndsrouter bruger du ??

<mlr>

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-10-04 22:44

In article <ck925l$knr$1@news.cybercity.dk>, Morten wrote:

> [...]
> sig specielt gældende når man tilgår fra samme LAN? (Data skal vel både
> ud og ind via samme ADSL forbindelse hvilket kan sløve den, eller?)

Du bruger den eksterne adresse, og tingen vender hos din
udbyder. Sæt din C:\WINNT\SYSTEM32\DRIVERS\ETC\HOSTS.
op til at pege på den interne adresse.