Linksys BEFW1S4 mister forbindelsen hver a~
Fra : Peter Nørkjær

Dato : 08-10-04 13:06

Jeg har et problem med min router en Linksys BEFW11S4.

Cirka hver anden time forsvinder forbindelsen til verden udenfor. Så går der
cirka et minut, så er alle computere på nettet igen.

Jeg har følgende tilsluttet:
1 stationær med kabel
3 computere med trådløs.

Problemet opstår "uprovokret". Det vil sige, det er ikke når jeg gør noget
bestemt, tænder en ny computer eller når en bestemt pc er koblet på.

Routeren er tilsluttet Tele2 med dynamisk IP. (Selv om jeg har fast IP).
Videre ud i huset er computerene tilkoblet med dynamisk IP startende fra
192.168.1.100
Lease-time er sat til "0" lig med et døgn.

Er der nogle der kan finde en forkalring på hvorfor min router opfører sig
så uterligt?

(Har naturligvis prøvet "uden om" routeren (direkte til nettet) uden
problemer)

/Peter

Fra : rasmus carlsen

Dato : 08-10-04 13:39

"Peter Nørkjær" <stop@buggin.me> skrev i en meddelelse

> Er der nogle der kan finde en forkalring på hvorfor min router opfører sig
> så uterligt?

- min gør det samme ... hvilken version bruger du? Jeg mener ikke jeg havde
det problem før jeg upgraderede ...

ras

Fra : Peter Nørkjær

Dato : 08-10-04 16:54

> - min gør det samme ... hvilken version bruger du? Jeg mener ikke jeg
> havde
> det problem før jeg upgraderede ...
>
> ras

Jeg kan faktisk ikke huske det. Jeg mener jeg opdatere firmwaren kort efter
jeg købte den. (Når vi snakker opdatering går jeg ud fra vi snakker om
firmware, mit kendskab er minimalt) .
Firmware 1.50.14

/Peter

Fra : Karsten Andersen

Dato : 08-10-04 15:02

Fri, 8 Oct 2004 14:06:25 +0200, skrev Peter Nørkjær, på 28 linier, i
> [...]

>så uterligt?
>
>(Har naturligvis prøvet "uden om" routeren (direkte til nettet) uden

De skriver om tilsvarende problemer i de lokale grupper.
prøv skriv der i .
(Tele2 mener sikkert bare linksys er noget billigt skrammel)

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Peter Nørkjær

Dato : 08-10-04 16:52

> De skriver om tilsvarende problemer i de lokale grupper.
> prøv skriv der i .
Hvilken gruppe passer bedre (Jeg kunne nemlig kun finde netværk og
netværk.trådløs)

> (Tele2 mener sikkert bare linksys er noget billigt skrammel)
Hæ hæ.

/Peter

Fra : Karsten Andersen

Dato : 08-10-04 18:35

Fri, 8 Oct 2004 17:52:09 +0200, skrev Peter Nørkjær, på 11 linier, i
<KIy9d.3715$zy1.3338@news.get2net.dk>, :

Hmmm mente de lokale tele2 grupper.
feks Newsgroups: tele2.adsl.teknik

--