Cisco VPN klient og fast ip
Fra : Martin Schultz

Dato : 07-10-04 12:41

Hejsa

Jeg logger på mit studies net med ciscos VPN klient over
min ADSL forbindelse.
Det virker fint hvis min maskine er sat til at få en dynamisk
ip fra ADSL routeren men hvis jeg sætter den til en fast ip
kan jeg ikke se hjemmesider over vpn
forbindelsen (Det er vist gatewayen der er problemet).

Jeg meget gerne kører med faste ip adresser på mit
hjemmenetværk, er der nogen måde
at løse det problem på?

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 08-10-04 09:08

> [...]
> kan jeg ikke se hjemmesider over vpn
> forbindelsen (Det er vist gatewayen der er problemet).
>
> Jeg meget gerne kører med faste ip adresser på mit

Det lyder som at routningen på din PC og/eller i ADSL routeren er sat
forkert op i forhold til den faste IP som du vælger. Så check default
gateway og DNS adresser på din PC og kig på hvad din router er sat op til at
håndtere.

Niels Dybdahl

Fra : Martin Schultz

Dato : 08-10-04 16:04

On 2004-10-08, Niels Dybdahl <ndy@fjern.detteesko-graphics.com> wrote:

> [...]
> gateway og DNS adresser på din PC og kig på hvad din router er sat op til at

Det virker fint med den faste ip når jeg går på nettet uden vpn.

ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.