I tvivl??
Fra : Iceman

Dato : 05-10-04 19:21

Hejza!

Vi har lige herhjemme hos os købt en computer mere.

Vi har Adsl i huset, og spørgsmålet lyder så, hvad skal jeg købe
for at jeg kan få adsl ind på Pc nr. 2 som vi lige har købt??

I må meget gerne komme med links.

Håber i forstod spørgsmålet.

Mvh
Ice!

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 05-10-04 19:52

On 2004-10-05, Iceman <petersenk2004@hotmail.comFJERNDETTE> wrote:

> Vi har Adsl i huset, og spørgsmålet lyder så, hvad skal jeg købe
> for at jeg kan få adsl ind på Pc nr. 2 som vi lige har købt??

Det afhænger lidt af hvem du har ADSL hos, og hvad du har stående af udstyr.

Enten skal du have en router med indbygget switch, _eller_ også skal du bare
have en switch.

> I må meget gerne komme med links.

Når vi ved hvilket udstyr du har stående, så skal vi nok give links

THomas

Fra : Iceman

Dato : 05-10-04 20:05

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bare
> have en switch.

> Når vi ved hvilket udstyr du har stående, så skal vi nok give links

Har ADSL ved TDC.

Har et speedstream 5100 modem og så sådan et skillefilter.

Kan du bruge det til noget??

Mvh
Ice!

Fra : Kenneth Johansen

Dato : 05-10-04 20:55

"Iceman" <petersenk2004@hotmail.comFJERNDETTE> skrev i en meddelelse

> Har ADSL ved TDC.
>
> Har et speedstream 5100 modem og så sådan et skillefilter.
>
> Kan du bruge det til noget??
>
> Mvh
> Ice!

Hejsa

Du kan selv vælge om du vil benytte en router eller switch...vælger du
router, så vælg en fra TDC butikken, så kan du få support hos TDC.
Vælg enten en linksys (standard eller trådløs) eller netgear (kun
trådløs)...

//Kenneth

Fra : Iceman

Dato : 06-10-04 01:02

"Kenneth Johansen" <tank@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> router, så vælg en fra TDC butikken, så kan du få support hos TDC.
> Vælg enten en linksys (standard eller trådløs) eller netgear (kun

Hej Igen!

Er lidt i tvivl.

Kan du forklare lidt nærmere om
hvordan det fungerer når man skal sætte sådan en router/switch op??

Mvh
Ice!

Fra : Cubus

Dato : 06-10-04 05:42

http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/hjemmenet.php

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk/

Fra : Kenneth Johansen

Dato : 06-10-04 18:25

Her kan du se hvordan man kan sætte router op, bare vælg den ønskede router:
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_bb_ekstra

//Kenneth

Fra : Jens

Dato : 06-10-04 09:14

"Iceman" <petersenk2004@hotmail.comFJERNDETTE> skrev i en meddelelse

> Har et speedstream 5100 modem og så sådan et skillefilter.

Køb en hvilkensomhelst router, en med antenner hvis der kan formodes at
komme noget trådløst indenfor overskuelig fremtid.
Alle andre metoder end en hjemmerouter er noge juks i længden.

Hvor den købes er ligegyldigt, den skal alligevel gennemgås og opsættes til
netop dit net, jeg har endnu ikke mødt nogen, som havde de optimlae
indstillinger med den standard opsætning tdc leverer.

Mvh Jens

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 06-10-04 09:18

On 2004-10-06, Jens <mkg@tuknet.dk> wrote:

> Køb en hvilkensomhelst router, en med antenner hvis der kan formodes at
> komme noget trådløst indenfor overskuelig fremtid.

Tilslutter jeg mig. Med det yderligere krav, at der skal være mindst 2 (og
gerne flere) udtag på LAN siden (dvs. der skal være switch indbygget).

Jeg har selv en linksys WRT54G som jeg er umådelig glad for. Har mindre
heldige erfaringe med dlink 804+

Min linksys er også trådløs

Det hele virker på følgende måde:

[telefon kabel] ---- [skillefilter] --- [speedstream] --- [router] -- [1 x pc]
-- [1 x pc]

Mvh Thomas

Fra : Calle.

Dato : 06-10-04 09:22

Thomas S. Iversen wrote:

> [...]
> indbygget).
>
> Jeg har selv en linksys WRT54G som jeg er umådelig glad for. Har

Hvilke problemer havde du med den?

--
Calle.

Fra : Jens

Dato : 06-10-04 09:26

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> Hvilke problemer havde du med den?

Min gik i coma ved mere end 3 pcèr tilsluttet, det var så 604 og 614.....

Mvh Jens

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 06-10-04 09:40

On 2004-10-06, Calle. <fake@fake.fake> wrote:

> Hvilke problemer havde du med den?

Den tabte forbindelsen jævnligt (= 1 gang om ugen eller deromkring. Skulle
rebootes før der var hul igennem igen)

Thomas

Fra : Calle.

Dato : 06-10-04 11:33

Thomas S. Iversen wrote:

> Den tabte forbindelsen jævnligt (= 1 gang om ugen eller deromkring.
> Skulle rebootes før der var hul igennem igen)

Det problem har jeg så ikke med min.
--
Calle.

Fra : Jens

Dato : 06-10-04 09:25

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i en meddelelse

> Tilslutter jeg mig. Med det yderligere krav, at der skal være mindst 2 (og
> gerne flere) udtag på LAN siden (dvs. der skal være switch indbygget).

Det er der jo på de fleste idag.

> Jeg har selv en linksys WRT54G som jeg er umådelig glad for. Har mindre
> heldige erfaringe med dlink 804+

Jeg har selv prøvet de fleste, level one, stlab, linksys, Dlink, asus og
trendnet, i flere forskellige modeller fra hvert mærke.

Jeg har kun linksysser og level oneèr tilbage...

Mvh jens