password på router
Fra : Søren

Dato : 03-10-04 18:07

jeg har lige fået bredbånd og skal have anskaffet en router
vi har 3 comp, hvoraf den ene er børnenes.
kan man sætte et password på deres pc(win98) så jeg kan styre deres adgang
til nettet gennem routeren.
de 2 andre skal være på hele tiden og der lokale netværk skal også virke
hele tiden.
de 2 andre maskiner kører xp

Søren

Fra : Jens

Dato : 03-10-04 18:21

"Søren" <s.i@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

> jeg har lige fået bredbånd og skal have anskaffet en router
> vi har 3 comp, hvoraf den ene er børnenes.
> kan man sætte et password på deres pc(win98) så jeg kan styre deres adgang
> til nettet gennem routeren.

Adgangen kan jo styres i routeren, som man skal bruge et password på at
komme ind og opsætte.
Men det afhænger jo meget af hvad det er du vil begrænse, er det hvilke
websider w98eren kan se, eller hvornår den kan se dem ?

Mvh Jens

Fra : Søren

Dato : 03-10-04 18:34

> [...]
> Men det afhænger jo meget af hvad det er du vil begrænse, er det hvilke
> websider w98eren kan se, eller hvornår den kan se dem ?

jeg vil gerne have sådan de ikke kan gå på nettet uden at spørge mig eller
konen. hvis man F.eks skulle skrive et password på deres maskine eller lign.

Søren

Fra : Jens

Dato : 03-10-04 18:40

> [...]

> jeg vil gerne have sådan de ikke kan gå på nettet uden at spørge mig eller
> konen. hvis man F.eks skulle skrive et password på deres maskine eller

Det kan kun lade sig gøre effektivt, hvis du inddrager deres netkabel, og
kun udleverer det når de spørger efter det.

(Eller du skal ind i routeren og tillade adgangen når de spørger, hvilket du
bliver rigtig træt af efter kort tid.)

Men hvorfor al den kontrol, alt efter hvor store de børn er, kan du jo give
dem adgang hele tiden, men kun til en lille håndfuld websider...., regn blot
med at de nok skal finde metoder til omgåelse hvis de er over 12 -14 år.....

Mvh Jens

Fra : Søren

Dato : 03-10-04 18:54

> [...]
> blot
> med at de nok skal finde metoder til omgåelse hvis de er over 12 -14

kan man gøre det i routeren så de F.eks kun kan se det hvad jeg syntes er
"passende"..
samtidig med at vores "voksne"pc skal have fuld adgang.

Søren

Fra : Jens

Dato : 03-10-04 19:02

"Søren" <s.i@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

> kan man gøre det i routeren så de F.eks kun kan se det hvad jeg syntes er
> "passende"..
> samtidig med at vores "voksne"pc skal have fuld adgang.

Man kan låse w98eren til en enkelt, eller et par enkelte side, og så stole
på at de valgte "domæner" ikke skifter karakter.
Det kan de fleste routere, men nogle er dog nemmere at få til det end andre.

Mvh Jens