VPN - software
Fra : jma

Dato : 01-10-04 22:54

Hvad findes der af software til at sætte en VPN forbindelse op?
Programmet skal helst være gratis.

Hvis muligt skal det også helst kunne køre på en windows xp home.

Hilsen Jan

Fra : Morten Christensen

Dato : 02-10-04 16:16

jma wrote:

> Hvad findes der af software til at sætte en VPN forbindelse op?
> Programmet skal helst være gratis.
>
> Hvis muligt skal det også helst kunne køre på en windows xp home.

Vigtigst er, at det skal passe sammen med løsningen i den anden ende af
VPN-tunnelen.

Hvis vi kan se bort fra den detalje, så opfyldes dine 2 betingelser af:
http://openvpn.sourceforge.net/

Morten Christensen

Fra : jma

Dato : 02-10-04 23:15

"Morten Christensen" <mc@mc.sletmig.cx> wrote in message

> Vigtigst er, at det skal passe sammen med løsningen i den anden ende af
> VPN-tunnelen.

Øhh - hvad mener du med det´? Hvad skal passe sammen?

> Hvis vi kan se bort fra den detalje, så opfyldes dine 2 betingelser af:
> http://openvpn.sourceforge.net/

Det ser interessant ud - jeg skal have kigget nærmere på det. Så vidt jeg
lige kan se kræves der ikke noget hardware, jeg mener det er en ren software
løsning? Hvilket også er det som jeg er ude efter!

/Jan

Fra : Morten Christensen

Dato : 03-10-04 11:40

jma wrote:
> "Morten Christensen" <mc@mc.sletmig.cx> wrote in message

> Øhh - hvad mener du med det´? Hvad skal passe sammen?

I min verden bruges VPN til at koble 2 PC'ere/netværk sammen hen over
internettet.

Du får ikke en VPN-tunnel ud af, at installere OpenVPN på din side af
internettet, hvis de på den anden side af internettet bruger ssh, ipsec,
Cipe, PopTop, pptp, ZyWall eller en Cisco vpn-koncentrator.

Morten Christensen

Fra : :-\) Jens

Dato : 03-10-04 22:51

"jma" <jpeace73@SPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad findes der af software til at sætte en VPN forbindelse op?
> Programmet skal helst være gratis.
>
> Hvis muligt skal det også helst kunne køre på en windows xp home.

Windows XP har indbygget PPTP/IPSec. Det kan du bruge....

Jens