Kabel til at koble 2 PC'er direkte sammen?
Fra : JN

Dato : 01-10-04 14:29

Hvilket kabel skal man bruge for at koble 2 PC'er direkte sammen, dvs. fra
netværkskort til netværkskort (altså uden en swith/router).

Jeg har i forvejen et kabel, der går fra mit netstik i væggen til min PC,
hvilket altså er det jeg bruger nu. Kan det bruges til ovenstående?

Er der andre ting (software?), jeg skal bruge for at skabe kontakt mellem 2
PC'er.

Fra : Villy Jensen

Dato : 01-10-04 16:07

> [...]
>
> Jeg har i forvejen et kabel, der går fra mit netstik i væggen til min PC,
> hvilket altså er det jeg bruger nu. Kan det bruges til ovenstående?

Nej, du kan ikke bruge dit standard (lige igennem) kabel; du skal have fat i
et 'krydset netværkskabel'.

Køb det færdigt hos din hardwarepusher i en eller anden letgenkendelig farve
(blå er nogensteder 'standard' for krydsede kabler)

(Min erfaring: Det anbefales at købe kablet længere end 3 meter)

Du skal ikke bruge ekstra software for at kommunikere mellem to
WINDOWS-PC'er via et krydset netværkskabel.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : JN

Dato : 01-10-04 16:23

Tak for det hurtige og gode svar - jeg har så lige et til spørgsmål: Det
kabel, jeg har i forvejen (lige igennem), kan det bruges i forbindelse med
en swith/router, og derigennem få kontakt med andre pc'ere?

vh
Jakob

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 01-10-04 17:09

"JN" <jakob@putandtake.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for det hurtige og gode svar - jeg har så lige et til spørgsmål: Det
> kabel, jeg har i forvejen (lige igennem), kan det bruges i forbindelse med
> en swith/router, og derigennem få kontakt med andre pc'ere?

Ja

/Brian

Fra : Brizz

Dato : 02-10-04 22:38

> Tak for det hurtige og gode svar - jeg har så lige et til spørgsmål: Det
> kabel, jeg har i forvejen (lige igennem), kan det bruges i forbindelse med
> en swith/router, og derigennem få kontakt med andre pc'ere?

Som hovedregel bruger du kun det krydsede kabel til direkte forbindelse
mellem 2 maskiner. Til alt andet bruger du lige kabler.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....med nye billeder af bilen