Router/ADSL problem
Fra : Bojer

Dato : 29-09-04 16:12

Jeg har problemmer med at jeg mister min internetforbindelse ca. 1 gang i
timen .. i varighed af ca. 1minut.

Det er en tele2 adsl jeg har.

Problemmet er kommet efter vi blev tvunget til at køre fast IP fra DHCP,
hvor der før var en "rigtig" fast IP nr, og der var der ingen problemmer...

Min router er en linksys BFSX41..

Nogle der har et godt forslag ????

MVH Bojer

Fra : zapster

Dato : 29-09-04 16:49

"Bojer" <news@dontask.dk> wrote in message
> [...]
>
> Problemmet er kommet efter vi blev tvunget til at køre fast IP fra DHCP,
> hvor der før var en "rigtig" fast IP nr, og der var der ingen

Kan det være noget keepalive der er glemt at blive enablet ?

\zapster

Fra : Bojer

Dato : 29-09-04 16:56

"zapster" <z@zapster.dk> wrote in message
> "Bojer" <news@dontask.dk> wrote in message

> Kan det være noget keepalive der er glemt at blive enablet ?

øhh jeg ved ikke om du mener en settings ved mig, men jeg har slet ingen
valgmuligheder når jeg kører dynamic IP i min internet setup...

MVH Bojer

Fra : TGD

Dato : 29-09-04 23:10

"Bojer" <news@invalid.ignore> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> øhh jeg ved ikke om du mener en settings ved mig, men jeg har slet ingen
> valgmuligheder når jeg kører dynamic IP i min internet setup...

Keepalive er bare hvad det oversat til dansk betyder, tjek i routerens
opsætning.

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-04 23:41

"Bojer" <news@dontask.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Problemmet er kommet efter vi blev tvunget til at køre fast IP fra DHCP,
> hvor der før var en "rigtig" fast IP nr, og der var der ingen

AV den var værre... (jeg regner med at det er en BEFSX41 du mener)
Jeg har selv sat en BEFSX41 op til en hjemmearbejdsplads med fast IP
(hardcoded i router) på en Tele2 forbindelse.
Denne forbindelse roser jeg for at være stabil.

Jeg ville da blive ked af at skulle ændre opsætningen til DHCP tildelt
IP-adresse hvis det så går galt.

Jeg oplever problemer med routerne på en webspeed-forbindelse og flere TDC
forbindelser, Tiscali og Tele2 har hidtil fungeret fint.
Det er ellers sært at Tele2 fungerer når de bruger samme DHCP-server.
Men flere TDC-forbindelse med BEFSX41 udviser symptomer som det du
beskriver.

Prøv at kigge i "status" fanebladet på routeren og se hvad der sker med
"DHCP Remaining Time:"
Den tæller sikkert pænt ned fra 1 time til nul hvorefter du mister
forbindelsen.
Routeren _burde_ ellers allerede efter 30 minutter (altid halvdelen af
tiden) forny sit lease.

Der er flere der har dette problem, men ingen har en løsning!
Problemet har eksisteret siden firmware version "gammel" men der er stadig
flere der brokker sig over problemet selv om de bruger nyere versioner, så
jeg har ikke prøvet nogle af de nye. (jeg tænkte "hvis det virker hos Tele2
og Tiscali er det ikke firmwarerelateret" )

Jeg har så sent som i tirsdags fået en TDC-supporter til at se på
opsætningen i centralen og modemet.
Jeg ved ikke hvad han gjorde men forbindelsen var stadig i live 24 timer
senere (onsdag eftermiddag)

> Nogle der har et godt forslag ????

Fasthold hardcoded fast-IP.
Prøv med nyere firmware ( version 1.45.7 anbefales generelt )

Rune
Der gerne hører om du kan finde en kur...

Fra : Bojer

Dato : 30-09-04 16:25

"Rune Friis Jørgensen" <rune_friis AT adslhome DOT dk> wrote in message
> [...]
> Prøv med nyere firmware ( version 1.45.7 anbefales generelt )
>

> Rune
> Der gerne hører om du kan finde en kur...

Det er faktisk en BEFSX41 jeg har..... , 'E't var lige smuttet...

I mit status blad er der ikke et DHCP release time..... jeg kører firmware
version 1.50.18...

nu har jeg lige downgradet til ver. 1.45.3... så må vi se om det hjælper..
nu har jeg også fået relaese time i mit status vindue, så har jeg da lidt at
holde øje med.....

Jeg vender tilbage senere med en nyt afsnit i historien..

MVH Bojer

Fra : Bojer

Dato : 30-09-04 19:05

"Bojer" <news@invalid.ignore> wrote in message

> [...]

at
> holde øje med.....
>
> Jeg vender tilbage senere med en nyt afsnit i historien..

øv.... nu er jeg smidt af igen........ jeg sad så og legede lidt, og kan se
at man nu kan køre med fast ip igen, det havde de ellers lukket for i juni
måned da de lagde om til "fast DHCP ip"....... så nu prøver vi det...

Hvis jeg forstår dig rigtig, så kører du med "rigtig" fast ip.... er det en
erhversforbindelse du har eller hvordan, jeg har fået fortalt at tele2 har
"lukket" alt hvad der hedder "rigtig" fast ip......

MVH Bojer