Hvilken hardware firewall kan klare denne ~
Fra : Dingo

Dato : 29-09-04 12:23

Jeg har to internet linier ind i huset - en almindelig ADSL linie og et fast
kredsløb (HX linie).
Jeg har 32 public IP numre hvoraf de er delt op i 3 subnets (8+8+16).
Jeg har 30 arb.stationer og 10 servere.
Alle arb.stationer får tildelt et privat IP nummer (192.168-net) mens alle
servere får tildelt et public IP nummer.
Alle arb.stationer skal udelukkende benytte ADSL linien (gateway
192.168.0.1).
Alle servere skal benytte HX linien (gateway 320.100.100.1).

Jeg vil gerne have en router/firewall, der kan tage begge disse WAN linier
ind og hvor boksen så enten har én eller 4 LAN udgange og hvor man kan
administrere de 4 subnets mht. firewall regler og routning m.v.

Der behøver ikke være load-balancing eller failover imellem de to WAN
linier - kun at man kan styre hvilke linier der skal benyttes af hvilke
subnets.

Det ville være helt perfekt, hvis boksen samtidigt kunne fungere som vores
SMTP relay både mht. ind- og udgående emails, men boksen behøver ikke have
webfilter, antispam eller antivirus indbygget.

Det er selvfølgelig vigtigt, at man lokalt på boksen kan se hvilke firewall
regler der er blokeret således, at man hurtigt kan fejlsøge på firewall
reglerne.

Det er vigtigt, at boksen kan administreres vha. web eller et lokalt Windows
konsol program. Det er ikke godt nok med en egen-konfigureret unix server
med et webinterface - det skal være et produkt, der er relateret til
erhvervsbrug, da de typisk er mere stabile end hobby projekter (som også kan
være rigtigt gode).

Det er vigtigt, at boksen er yderst driftstabil og at det er et kvalitets
produkt! Jeg havde forestillet mig et sted imellem 5-10.000 kr. + moms. Jeg
er blevet anbefalet en FortiGate 60 men jeg kender den slet ikke og synes
ikke man har hørt om produktet tidligere!?

Er der nogen der har ERFARINGER med nogle gode produkter?

Fra : K

Dato : 10-10-04 22:03

måske kan denne her hjælpe dig !!!
http://www.alliedtelesyn.dk/dk-dk/products/cat/product.asp?cid=2&fid=169&pid=23